A BKV ugyanis már kétszer is megpályáztatta a teljes vonalat, de a beérkezett ajánlatokat irreálisan magasnak tartotta - emlékeztet a gazdasági lap.
A BKV szerint az év végére várt új kiírás kapcsán elsősorban a közbeszerzés eljárásrendje módosulna úgy, hogy reális ajánlatok érkezhessenek, de az elvárt műszaki tartalom ne csökkenjen. Ez az igény első ránézésre, finoman szólva is elég illuzórikusnak hat...
A felújítás kritikusai hangsúlyozzák: az intézkedés az eddigi tervek ismeretében nem több, mint egy túlhájpolt nagytakarítás, aminek keretében semmiféle érdemi, az utasok kényelmét és a metró hatékonyabb működését elősegítő változás nem történik majd,
de a BKV kitart amellett, hogy a rekonstrukcióval további harminc évre biztosítják a metró biztonságos és gazdaságos működését.
Az állomások arculata kapcsán külön vicces a közlekedési cég nyilatkozata: bevallásuk szerint a fő cél itt ugyanis
"az állomások egyedi jellegének megtartása, a jellemző színek átmentése mellett egységes arculat kialakítása a vonalon".
Ha kicsit rosszmájúak akarunk lenni, akkor azt is mondatnánk, hogy az ilyen nyilatkozatok abban az esetben is megállnák a helyüket, ha egy kapavágás sem történik azon kívül, hogy Mari néni kicsit összehúzza a port a Lehel tér és Újpest-Központ között...
A BKV szerint az utasforgalmi terek összhatásukban lesznek egységesek az utastájékoztatási rendszer és a kereskedelmi egységek homlokzatának uniformizálásával, a meglévő jellegzetes motívumokat korszerűsítik, lehetőleg megmentik. Már csak az a kérdés:
annak örülne-e jobban az utazóközönség, ha továbbra is a szocialista esztétika jegyében fogant, lélekölő állomásokon várhatja a hibás ajtónyitó rendszerrel közlekedő pandákat, vagy annak, ha egy használható, korszerű metróvonalat kapna kézhez a felújítások után?
Mindenkié a metró? Kerekesszékes emberek tüntettek a Dózsa György úti metrómegállónál
Azt akarjuk megmutatni, hogy élünk, hogy létezünk, és hogy többek vagyunk mint egy ezrelék - fogalmazott lapunknak az Önállóan lakni - közösségben élni csoport aktivistája. Pénteken a Dózsa György úti metrómegálló előtt kerekesszékes nők és férfiak demonstráltak, valamint beszélgettek a metrófelújításról, ugyanis ez a metrómegálló a felújítás után sem lesz akadálymentes - azaz használható - a számukra.