Modoros kisfilmmel reklámozza a MÁV, hogy gyakorlatilag hátba támadták a Tarlós István főpolgármester által leginkább csak szavakban hangsúlyozott integrált elektronikus jegyrendszer koncepcióját.
A Ganxsta Zolee és Badár Sándor rém gyenge imprózásaival vicceskedő reklám lényege ugyanis, hogy a vasúttársaság külön online jegyvásárlási lehetőséget hozott létre a kezelésükbe került HÉV-vonalakra.
Ennek első ránézésre akár még örülni is lehetne, hiszen ők legalább tesznek valamit azért, hogy a fővárosi utazóközönség átléphessen végre a XXI. században, ám a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) kiszúrta, hogy az interneten vásárolható jegy
Ennek a megoldásnak pedig így nagyjából semmi értelme, hiszen teljesen szembemegy azzal a koncepcióval, amit a közösségi közlekedés fejlesztéséért is küzdő civil szervezetek hosszú évek óta próbálnak elérni:
A lépéssel a MÁV ezt a koncepciót szúrta torkon, ráadásul kifejezetten félrevezető, hogy a kisfilmjük a Batthyány téren indul, mivel az jócskán Budapest belterületén található, és onnan még jó pár megállót nem takar be a digitális jegy. Ennek köszönhetően pedig az agglomerációba utazók továbbra is szerencsétlenkedhetnek a pénztáraknál, sovány vigasz, hogy az elővárosi megállókért telefonon is fizethetnek.
A VEKE a videóról szóló Facebook-bejegyzésében úgy fogalmazott:
"Nagyon rossz irányba megy ez a MÁV-os HÉV-ezés, pont az ellenkező irányba, mint ahova tartani kellene. Óriási hiba volt a HÉV-eket a MÁV-hoz tenni, ezt minél hamarabb vissza kell csinálni. Mielőtt még késő lesz és a hibás döntést nemzedékek fogják szívni."
"Ha minden így folytatódik, Budapest az állandósult, egybefüggő dugók városává válik" | Alfahír
Igaz-e, hogy Budapest szélsőségesen tömegközlekedés-orientált város? Hogyan nem szabad felújítani egy metrót? Megfojtják-e a várost az autósok? Miért verik szét a BKK-t? Többek között erről is kérdeztük Gyöngyösi Mátét, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagját. Milyen közlekedési eszközzel érkezett az interjúra? Biciklivel. Itt parkolok a közelben.