A 24.hu értesülései szerint a felmárkázott és egyedi dizájnú dohánytermékeket november-december körül kezdhetik el tömegesen lecserélni a gyártók. Noha a rendelet szerint a dohányboltok 2021. december 31. után is árusíthatják a korábban már beszerzett, nem egységes csomagolásban lévő termékeket, tehát előfordulhat, hogy akár még jövő év januárjában és februárjában is találni a jelenleg forgalmazott darabokból az üzletekben.
Felidézik, hogy 2015 júniusában Lázár János még miniszterként jelentette be, hogy a kormány egységes cigaretta-csomagolást tervez, de a 2019. május 20-ai határidőt végül két és fél évvel elodázták egy kormányrendeletben.
Piaci forrásaik arról számoltak be, hogy az új szabályokkal két eszköz marad a gyártók kezében: Az egyik az ár, de árháborút senki sem folytatna szívesen. A másik a termékfejlesztés, hiszen attól a ponttól kezdve
Természetesen valamekkora szerepe lesz a márkanévnek is, de a dobozokról minden eltűnik, ami korábban a márkához volt köthető. Mint írják, a kormányrendelet értelmében
A portál emlékeztet, az egységes csomagolás ötlete Ausztráliából ered, ahol egy évtizeddel ezelőtt kutatást készítettek: reprezentatív mintán keresték a legkevésbé vonzó színt. Ez a zöldes keki lett, ezt vezették át a csomagolásokra, ennek a Pantone-számát veszi át Magyarország is. A szabály pedig nemcsak a zacskóra és a dobozra vonatkozik majd, hanem a cigarettaszálakat is érinti.
Hozzáteszik, hogy akiknek mindez az első hetekben komoly fejfájást fog okozni, azok a dohányboltosok, hiszen amikor hátrafordulnak az eladók, öt négyzetméteren ugyanazt látják majd, és nehezebben találják meg, amit a vevő kért.
Amikor megszületett a kormányrendelet, a törvényalkotó a cigarettára és a finomra vágott dohányra helyezte a hangsúlyt, a dohányhevítéses termékek akkor még nem voltak piacon.
Úgy tudják, hogy egyelőre nincs is napirenden, hogy ezeket a termékeket is bevonják az egységes csomagolás alá. Mivel a dohányhevítéses technológia kevésbé káros a szervezetre, hiszen nincsen égés, nem keletkezik füst, annak is lehetne haszna, ha a fogyasztók áttérnének az ilyen típusú termékekre a hagyományos cigarettáról .
Bizonyos becslések rámutatnak: Magyarországon jelenleg 2,4 millió ember szív cigarettát, a hevítéses dohánytermékeket fogyasztók száma pedig 200 és 250 ezer közé tehető.