A szakszervezet szerint a BKK az európai trendekre hivatkozva nem hajlandó átalakítani a nyitott vezetőüléseket, pedig a magyar utazási kultúra a lehető legbiztonságosabb kialakítást indokolja.
Ugyanis a városi közlekedésben kialakult feszültséget a sofőrök érzik meg elsőként, az utasok elégedetlenségükben gyakran durván szidalmazzák, fenyegetik a járművezetőket - írta az EKSZ.
Sok esetben az is előfordul, hogy a buszsofőr ugyan észrevesz egy bűncselekményt - zsebelést, rablást, bántalmazást - a buszon, azonban nem mer közbelépni, mivel félti testi épségét. A segítség pedig még hosszú percek, mire egyáltalán megérkezhet.
A fülke nélküli járművek a vagyonvédelem szempontjából sem biztonságosak, mivel a járművezető nem tudja elzárni sem a kötelezően ráerőltetett jegykészletet az aznapi bevétellel, sem pedig személyes értéktárgyait - áll a közleményben.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet jelezte: amennyiben a BKK nem talál mielőbb megoldást, a munkavédelmi hatósághoz fordul.