Azonban amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy nem elegendő pusztán jelen lenni, az sem mindegy, hogy hogyan teszed ezt ahhoz, hogy valóban hatékony légy, és jöjjenek az új vásárlók vagy ügyfelek.
Persze jól tudjuk, hogy nem olyan egyszerű jól csinálni, hiszen nagy a zaj, ezer tanácsot osztogat a sok önjelölt marketingszakértő, no és a profik is sokszor ellentmondanak egymásnak. Ha azonban meg sem próbálod jól csinálni, akkor annál nagyobb hibát aligha követhetnél el. Mai cikkünkben ezért elhoztunk neked néhány fontos dolgot az online marketingeddel kapcsolatban.
Valóban jó helyre koncentrálsz?
Sokan esnek abba a hibába, hogy azt hiszik, jól csinálják az online marketinget. Egészen addig, amíg igénybe nem veszik a Klikkmarketing eseti konzultációját.
Ott ugyanis sok esetben kiderül, hogy miért nem növekszik a cég, miért nem jönnek a bevételek, miért nem valósul meg az, ami a cégvezető álma, és amiért ő úgy véli, rengeteget is tesz.
A legtöbb olyan vállalkozás, amely a fent említett szakembereket kéri fel, hogy az elakadt folyamatokat együtt rendbe hozzák, sajnos vagy rossz helyre csoportosítja az erőforrásait, vagy kihagy olyan fontos lépéseket, amelyek nélkül a marketingjük hiányossá válik.
Ha nem szeretnéd, hogy nálad is a fejlődés, a növekedés akadálya legyen az online marketing, akkor a következőkre mindenképpen figyelj oda.
Mire ügyelj mindenképpen?
Természetesen a lentebb felsoroltak mind egyformán fontosak, ám azt neked kell tudni, hogy melyik élvezhet prioritást a javítás során.
• A célcsoport meghatározása elengedhetetlen, hiszen ha nem tudod, kinek akarsz eladni, akkor nem is érdemes belekezdeni.
• Meg kell vizsgálni az online versenyképességedet, hogy megtudd, miben vagy jobb, mint a többiek, mivel tudsz kitűnni a tömegből.
• Az online kommunikáció már adja magát: ha tudod, hogy kihez akarsz szólni, valamint azt is, hogy mi az erősséged, akkor már tudod, hogy mit és kinek és hogyan kommunikálj.
• Végezetül egy rendkívül lényeges lépés az online érdeklődőszerzés, azaz tudni kell becsalogatni az érdeklődőket, sőt, még vevővé is kell konvertálni őket.
Öt rész adja az egészet, hogy sikeresen tudj értékesíteni, így mindegyiket tanácsos átvizsgálni.
Nem mindig a marketing a ludas
Persze ezek alapján nyilvánvaló, hogy nem az online marketinggel van gond egy olyan webáruház esetében, ahol meg sem próbálnak mások lenni, kitűnni a tömegből, csak csinálják azt, amibe előttük már vagy százan belekezdtek. Vagy amikor egy cég olyan szolgáltatást akar eladni, amire az általa kiválasztott célközönség nem kíváncsi. Vagy amikor az étterem csak a törzsvendégeknek kedveskedik akciókkal, és csodálkozik, miért nincsenek új vendégek.
Ugye, már te is látod, hogy minden mindennel összefügg?