Mire is gondolunk pontosan? Arra, amikor egy-egy termék vagy szolgáltatás (és a mögötte álló cég) jó vagy éppen rossz híre szóbeszéd útján terjed. Ennek a jelentőségét még ma sem szabad alábecsülni, hiszen egyes források szerint a fogyasztók több mint 90%-a jobban hisz az ismerősei, barátai véleményének, mint a reklámoknak.
Érdemes tehát kihasználni a WOM-ban (Word of Mouth) rejlő lehetőségeket, hiszen általuk sokkal sikeresebb lehet a céged. Ehhez persze szükség lesz arra is, hogy kézben tartsd a vállalat irányítását, amiben segít egy profi CRM szoftver, illetve ha megfogadod az alábbi tanácsokat:
1. A segítőkész ügyfélszolgálat alapvető
Értékesíts akár terméket vagy szolgáltatást, mindig lesznek olyan érdeklődők és vásárlók, akiknek nem egyértelmű minden elsőre, vagy épp valamivel nem elégedettek. Ha pedig nem kapnak segítséget, akkor biztosan elhíresztelik majd az ismerőseik körében, hogy a céged megbízhatatlan, mert még egy épkézláb ügyfélszolgálatod sincs.
Épp ezért nagyon fontos, hogy foglalkozz a meglévő és potenciális vevőiddel! Az ügyfélszolgálatod legyen könnyen elérhető, a feladatot végző kollégák pedig minden esetben legyenek türelmesek, empatikusak, kedvesek és segítőkészek.
Az ugyanis nagyon sokat lendít a céged jó hírnevén, ha az érdeklődők gyors és szakszerű segítséget kapnak.
2. Kedveskedj apró extrákkal!
Ne csak azt tűzd ki célul, hogy teljesítsd az ügyfelek elvárásait, hanem igyekezned kell felülmúlni őket! Mire gondolunk itt? Semmi bonyolultra, csupán apró, de annál hatásosabb trükkökre.
Ajánlj fel ingyenes, extra szolgáltatásokat, webáruház esetén kedvezménykuponokat, bizonyos időszakokban díjmentes szállítást, a megrendelések mellé egy-egy választható ajándék terméket… rengetegféleképpen kedveskedhetsz a vásárlóknak. Az elégedett ügyfelek pedig biztosan ajánlanak majd az ismerőseiknek.
3. Gyűjts be minél több értékelést!
A vásárlói véleményeket bizonyos szempontból tekinthetjük a WOM digitális verziójának is, hiszen az emberek 95%-a olvas véleményeket egy-egy termékkel, szolgáltatással vagy webáruházzal kapcsolatban, mielőtt leadná a rendelését.
A képlet egyszerű: minél több a (pozitív) értékelés, annál könnyebb meggyőznöd az embereket, hogy téged válasszanak. Azzal viszont még véletlenül se próbálkozz, hogy fake véleményeket teszel ki a weboldaladra, mert ha kiderül, az azonnal romba dönti a jó hírnevedet.
Ehelyett minden vásárlót ösztönözz arra, hogy mondja el a véleményét egy rövid kérdőívben, kérdezz rá, hogy mivel mennyire volt elégedett vagy elégedetlen, a válaszokat pedig tedd közzé az oldaladon.
Persze mindig lesznek közepes vagy egyenesen negatív értékelések, de ha a pozitívak vannak túlsúlyban, az eléggé meggyőző tud lenni, hiszen ez azt jelzi, hogy a vásárlóid java része elégedett és szívesen ajánlana másoknak.