A Közbeszerzési Hatóság közleményében felidézte: a Közgép Zrt.-t az ajánlatkérő Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság azért zárta ki három évre, mert a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt tenderen az ajánlattevőt hamis adatszolgáltatáson érte. Mint ismert, 2015. március 24-én kiderült, a pályázók közül a Közgép vezette konzorcium adta be a legkedvezőbb árajánlatot: 6,7 milliárdért vállalták volna a kikötő megépítését, a vesztes így a 6,9 milliárdos ajánlattal induló A-Híd, Swietelsky és Mészáros és Mészáros Kft. alkotta konzorcium. Mint utóbbi nevéből már kitalálhatták - a felcsúti polgármester úr cégéről lévén szó - ez csúnya taktikai hibának minősült.
Az Index azt írja: a tenderen alulmaradt versenytársak kinyomozták Közgép rosszul adta meg két, a kikötőépítéshez szükséges, Szása nevű hajó zárt fedélzetének méreteit (néhány centiméteres hibáról van szó). Bár a pályázati kiírásban sem szerepelt pontos előírás arra vonatkozóan, hogyan kell kiszámolni a fedélzet alapterületét, ebből a panaszból lett az adathamisítás és a hároméves kitiltás. Nem nehéz belátni, hogy az egész tragikomikus jelenet miről is szól.
A Közgép Zrt. jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, amelyet az - a kérést megalapozatlannak ítélve - elutasított. Ezek után a Közgép Zrt. bíróságon támadta meg a döntőbizottság határozatát és kérte a végrehajtás felfüggesztését. Az elsőfokú bíróság helyt adott a kérelemnek és elrendelte a végrehajtás felfüggesztését. Ezt a döntést a Közbeszerzési Döntőbizottság jogsértőnek ítélte és fellebbezéssel élt.
A hamis adatszolgáltatás ügye egy másik peres eljárásban még folyamatban van, így amíg az ügyben jogerős ítélet nem születik, a Közgép Zrt. marad a kizárt ajánlattevők listáján - közölte a Közbeszerzési Hatóság.
Vagyis Közgép három évig továbbra sem indulhat közbeszerzéseken (ismerve hazánk viszonyait teljesen felesleges is lenne, ahogy pár éve a Közgép ellenében is felesleges volt indulni - a szerk.).