A magyarok körében oly népszerű rántotthús nem kapott dobogós helyet a karácsonyi menü tekintetében, a sós ételek közül a háztartások többségében valamilyen halétel (64%) kerül terítékre.
További kedvelt ünnepi étkek a klasszikus krumpli és franciasaláta (50%), a káposztás egytálételek (49%), valamint a húsleves (42%). A kor előrehaladtával a gasztronómiai preferenciák is változnak, míg a 30 év alatti felnőttek a húsleves és a rántotthús kettőse irányába kacsintgatnak, addig az átlagnál magasabb érdeklődés mutatkozik a szépkorúak körében a halételek iránt.
A karácsony ikonikus desszertje a bejgli, mely a magyar családok 69 százalékánál fogyasztásra kerül az ünnepi vacsorán. A további édességek közül, az aprósütemények (49%) nassolása jellemző még magas arányban a hazai felnőttekre, alacsony arányban kerül torta (14%), vagy gesztenyepüré (11%) az ünnepi asztalokra.
De vajon milyen ital dukál az ünnepi menühöz?
A Kutatópont 2000 fős online felmérése alapján a hazai felnőtt lakosság főként szénsavas üdítővel (61%), vagy gyümölcslével (58%) csillapítja a szomját a kiadós menüsor után, mindkét frissítő a 30 év alatti felnőtt lakosság körében inkább kedvelt, míg 50 év felett jelentősen kisebb nyitottság mutatkozik az édes nedűk irányába.
„A szeszesitalok közül a bor (52%) a legkedveltebb karácsonyi ünnepi ital a hazai piacon, mely a mind a férfiak, mind a nők körében népszerű, és kedveltségét az sem befolyásolja, hogy városban vagy kisebb településen él valaki” – mondta el Rabcsánszki Laura, a Kutatópont Kft. médiakutatási igazgatója.