Más termékek mellett a gyerekjátékok is megdrágultak év végére – írja a Pénzcentrum. Az áremelkedés mértéke függ a termék méretétől és anyagától, de nagyságrendileg tíz-húsz százalék közötti lehet.
Az áremelkedésben szerepet játszhatnak a koronavírus-járvány okozta szállítási és alapanyag-problémák, így a szállítási költségek növekedése és főképp a műanyag drágulása.
A lap megszólaltatta Őri Gergelyt, a JátékNet webáruház ügyvezető igazgatóját, aki arról számolt be, hogy a szezon slágerei változatlanul az interaktív játékok. A lap azt írja, fejenként bőven tízezer forint felett jut játékra a karácsonyi bevásárlás során.
Becslések szerint a játékpiac éves forgalmának mintegy hatvan százaléka az év végi ünnepi szezonban realizálódik, hiszen ebben az időszakban több és magasabb értékű játék kerül a kosarakba.
Játékot azonban nemcsak újonnan, hanem használtan is lehet vásárolni, ennek egyre nagyobb piaca van. A használt játékok vásárlása nemcsak pénztárcakímélő módszer, de a környezetvédelmi szempontból is előnyös lehet
– írják.
A legnagyobb hazai online piactér, a Vatera arról tájékoztatott, hogy egyelőre a tavalyival azonos szinten fogynak a használt játékok, de ha van is változás, az esetleges különbség inkább november második felében és decemberben lesz érzékelhető.
A járványhelyzet nyomán tavaly novemberben közel húsz százalékkal nagyobb forgalmat bonyolított a Vaterán a játék termékkategória az előző, 2019-es évhez képest. A legnépszerűbb termékek ezen a piacon a Lego, de a kisautók, járművek, sőt a konzolok és a játékszoftverek is jól fogynak.