Gyertyánfy Miklós, a Korda Filmstúdió Kft. társügyvezetője a Saul fia Oscar-díjának nagy marketingerejét emelte ki, ez Tóth Mihály, az Origo Film Group Zrt. marketingvezetője szerint két-három év múlva is érezteti majd a hatását.
A lapnak nyilatkozva mindkét stúdió vezetője arról számolt be, hogy kapacitásaikat teljesen lekötötték. A munkák eloszlanak, rendszeres az együttműködés a különböző stúdiók között, és a fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan növekszik a Magyar Nemzeti Filmalaphoz tartozó Mafilm kihasználtsága is.
A filmalap adatai szerint a magyarországi filmgyártási költések a 2012-es 39,9 milliárdról 2015-re 72 milliárd forintra emelkedtek.
Az Európai Audiovizuális Obszervatórium felméréséből kiderül, hogy a filmgyártásra fordított költések Magyarországon 2010 és 2014 között elérték a GDP 0,15 százalékát, ez az európai átlag két és félszerese.
A fejlődés miatt a hazai filmes szakemberekből azonban egyre nagyobb hiány mutatkozik, akár a jelenlegi létszám duplájára is szükség lehet - vélekedtek a stúdióvezetők.