A BKV a döntést azzal indokolta, hogy autóbusz-ágazata elveszítette teljesítménye mintegy 40 százalékát, valamint jelentősen csökkent az általa üzemeltetett autóbuszok száma.
A BKV mindent megtesz azért, hogy az Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság többi divíziójában, illetve szükség esetén egyéb szakterületen továbbra is munkalehetőséget adjon az óbudai telephely munkavállalóinak - közölte a cég.
Kiszervezések a háttérben
Mint ismert, az egyik legnagyobb üzlet a közösségi közlekedési szolgáltatások kiszervezése, amit a mindenkori hatalomhoz lojális érdekkör szerezhet meg, természetesen méregdrágán. Budapesten ez már évtizedes hagyomány, az utóbbi időkben pedig a metrópótlás kapcsán került ismét reflektorfénybe ez a fajta burkolt privatizáció.
A magánkézbe adott szolgáltatást természetesen roppant jó áron vállalják ezek a cégek, sokkal drágábban, mint az önkormányzati tulajdonú BKV.