Dúró szerint mindezt a mutatja a leginkább, hogy a meghatározó intézmények, a Klik, a Kello, a portfólió és a nemzeti alaptanterv is „szitokszóvá váltak”.
A jobbikos politikus a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetésének tervét elhamarkodottnak tartja, önmagában lehet jó is és lehet rossz is, de a részletkérdései még nem tisztázottak. „A hibákon kellene javítani, és nem egy új rendszert kellene elkezdeni tervezgetni" – mondta.
Hibának nevezte, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) késői reakciókat küld a pedagógusoknak, állandó forráshiánnyal küzd, nincs a költségvetésben állandó forrás a közoktatás finanszírozására. Dúró Dóra szerint ez megkérdőjelezi az állami fenntartásba vétel értelmét.
A tanévkezdés egyik legnagyobb problémájának nevezte, hogy a nyáron a nemzetgazdasági tárca fenntartásába vett szakképző intézmények működéséhez szükséges jogszabályokat, rendeleteket nem alkotta meg a kormány, amelynek a hanyagsága miatt a gyerekek, az iskolák és a pedagógusok fognak hátrányba kerülni. A Jobbik szerint az átadást, átvételt sokkal simábban kellett volna megvalósítania.
Zéró tolerancia a bevándorlással szemben
Újságírói kérdésre Dúró Dóra reagált Tarlós István főpolgármester azon felvetésére is, miszerint költözhetnek a pályaudvarokról a tranzitzónák. Dúró úgy fogalmazott: zéró toleranciát kell képviselni a bevándorlással szemben, mert nem tudjuk eltartani az ide özönlő rengeteg embert. A kerítés felépítése nem jelent megoldást, néhány perc alatt átjutnak rajta a migránsok. Határozott fellépésre van szükség, a Jobbik elnöksége ezért fogja egy szerdai ülés keretében megvizsgálni a honvédség bevetésének a lehetőségét. Dúró azt is elmondta: a legfontosabb, hogy az illegális bevándorlók egyáltalán ne jussanak be az országba, vagy ha igen, akkor vissza lehessen őket toloncolni. Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, fontos a különbségtétel a bevándorló és valódi menekült között.
Dúró Dóra a kormány belső konferenciájával kapcsolatban azt válaszolta: a Jobbik szerint alapvető nemzetstratégiai kérdésekben nem volt előrelépés az elmúlt öt évben, nem sikerült érvényre juttatni a nemzeti értékrendet az oktatásban és a kultúrában, nincs érdemi változás a demográfiai helyzetben és elképesztő mértéket öltött a korrupció.