Nem támogatja jelenlegi formájában az új Nemzeti Alaptanterv bevezetését a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK). Véleményük szerint a kormányzat bár új alaptantervnek nevezi a szöveget, valójában egyáltalán nem az.
A Nemzeti Pedagógus Kar szerdai ülésén megvitatta a Nemzeti Alaptanterv "új" szövegváltozatát. Mint ismert, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) első alkalommal 2016-ban beszélt arról, hogy az országos tanterv megújulásra szorulna. A terv eredetileg 2016 végére készült volna el, és 2019 szeptemberétől vezették volna be.
2018-ban Csépe Valéria által vezetett akadémikus csapat elő is állt egy 300 oldalas tervezettel, azonban Gulyás Gergely a nyilvánosságra hozatal után úgy reagált:
ebben a formában biztos nem kerül bevezetésre, mert a tanterv nem elég hazafias, nem elég nemzeti.
A Nemzeti Pedagógus Kar most éppen azt kifogásolja, hogy az új tervezetből tulajdonképpen hiányzik a korábban Csépe Valéria pszichológus akadémikusék által összeállított, több mint ötvenoldalas általános bevezető, amely rögzíti például az új változat módosult szemléletét, alapelveit, kitűzéseit, a tanár, a diák, a szülő és az iskola viszonyrendszerének, az értékelésnek és visszajelzésnek az elveit, emellett részletesebben is leírja például az egyes tantárgyak legfontosabb elvárásait.
Az Index korábban arról írt, hogy az új NAT már rég kikerült a szakmai körök kezéből, és egy ideje átláthatatlan politikai belharcok folynak az EMMI környékén.
Éppen ezért előfordulhat, hogy az új Nemzeti Alaptanterv tekintetében a legrosszabb helyzet fordul elő. Több egymással versenyző szemlélet közül egyik sem írta felül a másikat, tehát egyszerre több nézőpont lesz összekeverve. Ezzel csupán az a gond, hogy már így is komoly aggályok merültek fel amiatt, hogy a szakmai szervezettekkel való egyeztetés szinte teljes mértékben elmaradt. Ezáltal lehetséges, hogy gyermekeink jövőbeni oktatása azon múlik, hogy mit erőltetettek rá a különböző érdekcsoportok a tanárokra, iskolákra.