A Magyar Kerékpárosklub arra buzdít, hogy tömött közösségi járatok helyett hidegben is bringával járjunk dolgozni

A Magyar Kerékpárosklub arra buzdít, hogy tömött közösségi járatok helyett hidegben is bringával járjunk dolgozni

A Magyar Kerékpárosklub kedden rendhagyó bringás reggelivel indította el az M3 metró lezárásához kapcsolódó metrópótló kampányát a Kálvin téri MOL Bubi gyűjtőállomásnál.

A kerékpár télen is a legmegbízhatóbb, legolcsóbb és legszabadabb közlekedési eszköz, amellyel nemcsak a dugókat, hanem a koronavírus-fertőzés veszélyét is könnyebben el lehet kerülni. A Magyar Kerékpárosklub már a korábbi metrólezárásokkor is sikeresen kampányolt a biciklis metrópótlás mellett, ezért a belvárosi szakaszon is szeretné bemutatni, milyen útvonalakon a legegyszerűbb kerékpárra váltani – fogalmaztak keddi közleményükben.

„A metropotlo.hu oldalon kezdők is hasznos biciklis tippeket, útvonalleírásokat, térképeket és videókat találnak arról, hogyan pótolhatják bringával a lezárt 3-as metrót.”

– mondta Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.

A kerékpáros metrópótló kampányban három fő útvonalat ajánlanak, ahol kerékpársávok, kerékpárutak és kis forgalmú utcák segítik elkerülni a 3-as metrót Kőbányától, Ferencvárostól és Józsefvárostól a belvároson át Angyalföldig és Újpestig.

A sajtótájékoztatón Borsi Dávid a BKK szóvivője elmondta, hogy fennakadások nélkül indult el a metrópótlás november 7-én. Mindenkitől azt kérte, hogy autóval kerüljék el a belvárost és válasszák inkább a közösségi, kerékpáros vagy gyalogos közlekedést. A Kálvin téri MOL Bubi állomás mellett tartott eseményen a BKK szóvivője elmondta, jövő tavaszra megújul a MOL Bubi. A város 158 pontján egyszerűbb hozzáféréssel, teljesen megújult bicikliállománnyal, a közösségi közlekedésbe integráltabb tarifarendszerrel várják majd a felhasználókat.

A BKK aktív- és mikromobilitási szakértője, Bodor Ádám a nagykörúti kerékpársávokat emelte az ajánlott útvonalak közül, mint jó alternatívát a kék metró kiváltására.

„Mindenkit bíztatni szeretnék arra, hogy amennyiben van rá módja válassza a kerékpárt, így érhet munkahelyére a legkiszámíthatóbb módon. Ezen kívül a kerékpár az egyik leggyorsabb és legegészségesebb közlekedési mód a belvárosban. Ha a Duna-parton és a belvároson átvezető útvonalat választja akkor reggel 10 percre turistaként élvezheti is a látképet. A másik fő metrópótló útvonal a Nagykörút, amely az idén megnyitott bringasávjaival az egyik leggyorsabb útvonalak egyike”

– mondta Bodor Ádám.

Sokan kérdezik, lehet-e ősszel és télen biciklizni? – idézte fel a Kerékpárosklub elnökhelyettese.

„Tizennégy éve novemberben vettem utoljára bérletet azt gondolva, hogy a hidegben nem fogok kerékpározni. A bérletet végül nem használtam, továbbra is biciklivel közlekedtem. Rájöttem, hogy ilyenkor is a legszabadabb, legmegbízhatóbb és legolcsóbb közlekedési eszköz a bicikli.” – mesélte Halász Áron.