A Közlekedő Tömeg Egyesület kért ki adatokat a BKV-tól arra vonatkozóan, hogy melyik metrótípus hány meghibásodáson van túl, a tavaly március 20. és október 30. közötti, Indexen megjelent adatsor pedig azt mutatja, hogy
bőven az orosz metrók romlanak el legtöbbször, hiába cserélődik folyamatosan a flotta.
Ez persze nem is csoda, gondoljunk csak a fakocka-generációs metrókra, magyarul arra, hogy felújított szerelvények rendszeresen ajtóhibákkal küzdenek. S bár ez nyilván jobban elviselhető kockázat, mint egy alagúttűz, de azért a közel új-árban felújított szerelvényektől mégis csak jogosan várhatná az utazóközönség a megbízható teljesítményt.
Orbán Viktorosan mondva viszont „ha úgy vannak a számok”, márpedig úgy vannak, akkor elég szomorú képet kapunk:
- a járműpark 24 százalékát kitevő kisföldalattik felelősek a hibák 21 százalékáért
- a járműpark 44 százalékát kitevő Alstom szerelvények felelősek a hibák 23 százalékáért
- a járműpark 32 százalékát kitevő orosz metrók pedig a hibák 55 százalékáért felelnek.
Tehát míg a 44 százaléknyi Alstom 23 százaléknyi hibáért felelős, addig a csupán 32 százaléknyi orosz metró már 55 százalék galibát okoz, ez pedig jelentős különbség. Ezen belül a statisztika szerint a 3-as metrós 55 hibaszázalékból 43-at a régi járművek okoznak, 12-t pedig az újak. Viszont mivel a régiek teszik ki a teljes járműpark 24 százalékát, az újak pedig csak 8 százalékát, így
a meghibásodási különbség a felújított és a régi metrók között majdnem megszűnik.
A kisföldalattik okozzák a legkevesebb bajt, bár ehhez az is hozzátartozik, hogy abból van a legkevesebb szerelvény. Ám még így is jobban teljesítenek, mint régi-új orosz nagytestvérei.