A márka, a termék vagy a szolgáltatás bemutatására, népszerűsítésére ma már nem csupán a honlap, hanem számos más csatorna is rendelkezésre áll. A cél, hogy kitűnjünk a tömegből, ezt pedig úgy érhetjük el, ha bizalmat építünk, tekintélyt szerzünk, szakértővé válunk. Ez segít ugyanis előbbre jutni a keresési rangsorban.
Ehhez pedig értékes és releváns tartalmak kellenek a célcsoportot érdeklő kérdésekben, választ adva a problémáikra érdekesen, ugyanakkor tájékoztatva és edukálva őket. Ezt szolgálja a tartalommarketing.
Előbbre a keresőkben
Gyakran hívjuk segítségül a keresőket, hazánkban jellemzően a Google-t, egy-egy probléma megoldására, így azok a weboldalak, amelyek megjelennek a találati lista élén, jelentős organikus forgalomra tehetnek szert. Az oldal tetején megjelenő fizetett hirdetések külön kategóriát jelentenek, a tartalommarketing nem erre irányul, bár ugyanúgy a leadek megszerzése, a bevételek növelése a célja.
Akkor tudunk profitálni az előkelő helyezésből, ha a weboldalunk megoldást nyújt a felhasználók problémáira, vagyis a blogcikkek, videós tartalmak, hírlevelek, podcastok érdekes, értékes és lényegi információkat adnak számukra, és úgy érezhetik, hogy ezeket olvasva valóban a téma szakértőjétől tanulhatnak. Ha sikerül kiépítenünk a bizalmat, nyert ügyünk van, az értékesítés már könnyen megy majd.
Mi a tartalommarketing?
A szövegírás alapvetően a konverziókra fókuszál, a tartalommarketing azonban több annál, ugyanis közösséget épít, és azáltal, hogy értéket kínál, fokozza az érdeklődők elköteleződését a cég termékei, szolgáltatásai iránt, ezáltal pedig növeli a konverziók számát.
A tartalommarketing a kapcsolatépítésre összpontosít, mivel a bizalmi kapcsolatok vásárlásra ösztönözhetik a célközönséget. Írott és vizuális elemeket alkalmaz annak érdekében, hogy minél több módon tudjon kapcsolatba lépni vele. Hogy melyik típusokat, az az üzleti stratégia és a célcsoport függvénye.
A tartalommarketing típusai
⚫ Blogbejegyzések és cikkek - a leghatékonyabb, legegyszerűbb és leggyakoribb.
⚫ Infografika - arra épít, hogy a képek hamarabb célt érnek, figyelemfelkeltőek.
⚫ Videó - az okostelefonok korában elengedhetetlen, és az egyik legjobb, leglátványosabb és legeredményesebb kommunikációs csatorna.
⚫ Podcast - egyre nagyobb erőt képvisel, ugyanis szórakoztatva informál.
⚫ E-mail - régi, de ma is az egyik legsikeresebb, legköltséghatékonyabb és leginkább megtérülő marketingmódszer a bizalomépítésre.
⚫ Social media - óriási lehetőség, hiszen közvetlen kapcsolattartást és a megosztások révén mindennél nagyobb elérést tesz lehetővé.
Bármelyik lehetőség mellett köteleződünk el, akárhogyan kombináljuk is ezeket, érdemes követni a trendeket, és egy lépéssel a versenytársak előtt járni! És mint a marketing valamennyi területén, itt is mérjük és elemezzük az elért eredményeket.