"Egyértelmű, hogy műszaki hiba történt. A szakértőknek kell tisztázniuk az okokat, erre különbizottságot hoztak létre"
- mondta Szokolov moszkvai sajtótájékoztatóján.
A miniszter, aki egyúttal a szerencsétlenség okait vizsgáló állami bizottságot vezetője, közölte: a végső következtetéseket a repülőgép paramétereit, valamint a pilóták beszélgetéseit rögzítő feketedobozok teljes elemzése után vonják le. Szokolov szerint várhatóan januárban kapják meg a gép lezuhanásának okaival kapcsolatos elsődleges adatokat.
Szergej Bajnetov altábornagy, a légierő repülésbiztonsági szolgálatának parancsnoka, a szerencsétlenség ügyében nyomozó katonai bizottság vezetője viszont úgy nyilatkozott, hogy a terrorcselekményt sem zárták ki a szerencsétlenség feltételezett okai közül, de a Tu-154 fedélzetén nem történt robbanás, a roncsokon és a halottakon nem találtak égésnyomokat.
"Az első adatrögzítő berendezés elemzése után arra a következtetésre jutottunk, hogy nem volt robbanás a fedélzeten. A terrorcselekmény nemcsak robbanás lehet, lehetségesek más okok is, ezért ezt a feltételezést nem zárjuk ki a lehetséges okok közül"
- mondta Bajnetov a sajtótájékoztatón.
Bajnetov közölte: a szerencsétlenség ügyében nyomozó katonai bizottság hét lehetséges okot vizsgál - ezek között van az emberi tényező, műszaki hiba, szélnyírás és madarakkal történt ütközés -, elsődleges változat azonban nincsen.
Befejezték az orosz gép utáni kutatás intenzív szakaszát a Fekete-tengeren
A nevének elhallgatását kérő illetékes szerint gyakorlatilag a gép valamennyi darabját a felszínre hozták.Csütörtök reggelre a kutatásban és a gép törzsének kiemelésében részt vevő hajók elhagyták a szerencsétlenség körzetét.Rövidesen az adatrögzítő berendezések elemzését is befejezik - közölte a TASZSZ orosz állami hírügynökséggel egy nevének elhallgatását kérő rendvédelmi vezető."A pilóták beszélgetését, illetve a repülőgép paramétereit rögzítő berendezések elemzése folytatódik.