A Covid-járvány után most ismét bizonytalanság tapasztalható a vendéglátásban. Nagyon sok éttermes, büfés, cukrász arra számít, hogy a kiugróan magas rezsiköltségeket már nem képes kigazdálkodni és rövidebb, hosszabb időre, vagy akár végleg kénytelen bezárni a vállalkozását.
Vannak, akiknek még élő szerződésük van a villany, illetve a gáz vásárlására, azonban úgy tudjuk, kormányzati szinten már jogászok keresik a megoldást, hogy milyen feltételek mentén bonthatják fel a szerződést. Ha erre nem kerül sor, akkor az új szerződések megkötésénél sérülhetnek a vendéglátósok érdekei. Mindennek tetejébe a kormány - fél évvel később a tervezettnél - január elsejétől adatszolgáltatási kötelezettséget rendel el a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé, ami újabb költségeket és nem utolsó sorban adminisztrációs terheket ró a vendéglátásban érdekelt kisvállalkozásokra.
Riportunkban mindkét témát felvetettük Kovács Lászlónak, a Magyar Vendéglátók Ipartestülete elnökének, Semsei Rudolfnak, a Vakvarjú étteremlánc vezetőjének és Erdélyi Balázsnak, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnökének.