Kihalt a MÁV, kikötötték...

Kihalt a MÁV, kikötötték...

Lázár "Annyitisér" János minisztersége idején a MÁV működése, inkább működésképtelenség. Meddig pusztít még vidéken és a fővárosban az összeomlás okozta állapot? Adorján Bélának, a Jobbik elnökének írása.

Lassan Örkény István is megirigyelhetné Lázár János elképesztő eredményeit: széteső MÁV, elképesztő késések, fagyos peronon ragadt utasok, nem létező utastájékoztatás, majd amikor már mindennél kínosabbá válik a totális fogalmatlanság: a késések közzétételét is eltüntetik, hátha akkor nem tudunk róla. - fejti ki Adorján Béla, a Jobbik elnöke írásában.

Orbán Viktor bosszújaként építési és MÁV-miniszterré tett Lázárnak sikerült az a bravúr, ami csak keveseknek: még Nagy István agrár- és kanapéügyi miniszter nem létező teljesítményét is sikerült alulmúlnia, hiszen az Orbán-kormány díszföldművelője – saját képességeinek ismeretében nagyon bölcsen – legalább nem csinál semmit, ellentétben Lázár Jánossal.

Főnöke jóvoltából "Annyitisér" János ugyanis az ország szempontjából fölöttébb sajnálatos módon nem csak a lovaival és az autóival foglalkozik, hanem az általa mélyen lenézett közösségi közlekedéssel is, azon belül is javarészt a jobb sorsra érdemes és számtalanszor meggyalázott MÁV-val. De legalább benne tényleg nem kellett csalódnunk. Lázár Jánostól pontosan erre a teljesítményre számíthattunk: felelősséget elhárító, másokat hibáztató gyáva nyilatkozatokra, pökhendi, arrogáns kioktatásokra, és persze leállított, kaján vigyorral kihúzott fejlesztésekre, az ebből következő siklásokra, késésekre, káoszra.

Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepciónak nevezett szándékos vidékpusztítás és az ebben a műfajban igencsak szorgalmasnak bizonyult Kóka János után ugyanis sejthető volt, hogy Lázár Jánostól sem várhat sokat a főváros, az agglomeráció és a vidék, mondhatnánk azt is, hogy Lázár János igazi nemzetegyesítő, aki felülemelkedett a népi-urbánus vitán: egyforma lelkesedéssel és szorgalommal tol ki vidékivel és a fővárosival, az ő szemében mindenki egyenlő, aki nem jár autóval - tehát "annyit is ér".

Persze azt még hozzátehetjük, Kóka Jánosban legalább volt annyi betyárbecsület, hogy nem hazudta magát vidékpártinak, simán csak pusztította azt, ahol érte.

A peronhoz fagyott annyitisér utasokat (leánykori nevükön magyar állampolgárok) persze ez a legkevésbé sem vigasztalja, legfeljebb türelmesen várják, hogy Orbán Viktor megunja az ország büntetését és elküldi oda Lázár Jánost oda, ahová való.