A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) nyílt levélben fordult Magyarország "következő miniszterelnökéhez", amelyben egyebek mellett önálló oktatási minisztérium létrehozását, jelentős béremelést és a munkaterhek csökkentését sürgetik.
Tudomásunk szerint a választásokon győztes pártszövetség több tagja is nyilvánosan hangot adott annak a véleménynek, hogy valóban szükséges és nem tűr halasztást a pedagógusok helyzetének, életkörülményeinek javítása, beleértve az anyagi megbecsülést, a munkaterhek csökkentését, a független értelmiségi lét feltételeinek megteremtését
- írta a PDSZ.
Az elmúlt évek tapasztalatai az érdekképviselet szerint azt mutatták, hogy a kormány eddigi struktúrájában nem volt igazán gazdája az oktatásnak.
"Nem volt olyan kompetens vezető, aki szakértelmével és elhivatottságával kellőképpen tudta volna a jövő szempontjából talán a legfontosabb ágazat érdekeit érvényesíteni"
- fogalmaztak.
A PDSZ szerint nem vált be az a megoldás sem, hogy különböző minisztériumok fennhatósága alá kerültek az oktatás különböző területei. Mindezért szükségesnek tartják önálló oktatási minisztérium létrehozását, mely az oktatás minden területét - az óvodától a felsőoktatásig - összehangoltan tudja képviselni.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) jelezte, hogy már a tavaly őszi kongresszuson 16 pontban foglalták össze, hogy mit várnak el a parlamenti választás után megalakuló új kormánytól.
A PSZ egyik legfontosabb követelése mind a mai napig az, hogy önálló oktatási minisztérium jöjjön létre, amely a bölcsődétől a felsőoktatásig képviseli a nemzet jövőjét meghatározó stratégiai ágazatot a kormányon belül. Már régóta egyértelmű, hogy a sok területet magába olvasztó Emmi nem képes ellátni feladatát, az oktatásnak külön tárca kell, hozzáértő miniszterrel.
Az új kormányra vár az a feladat is, hogy gondolja át a mára megbukott pedagógus életpályamodellt, minden diáknak érdemi óraszámcsökkenést jelentő új alaptantervet dolgozzon ki. A PSZ követeli a pedagógusképzés megújítását, az oktatási intézmények szektorsemleges finanszírozását. Az oktatásra fordított összeg érje el a mindenkori GDP 6 százalékát
- hangsúlyozza a Pedagógusok Szakszervezete.
Mindkét pedagógus érdekképviselet felhívja a figyelmet, az egyre súlyosabb tanárhiány problémájára.