Reménytelenül alulfinanszírozott a magyar oktatási rendszer

Az ellenzéki politikus hangsúlyozta: a Jobbik "valódi nemzeti konzultációjának" egyik legfontosabb témája az oktatás, amelyben ugyancsak szakmai egyeztetéseket folytattak, ennek lezárásaként rendezték meg a konferenciát.

Kikérték a szakma véleményét

Kitért továbbá arra, hogy hétfőn kapják meg az állampolgárok azokat az íveket, amelyeken válaszolhatnak a párt "valódi nemzeti konzultációja" keretében. Ebben az oktatást érintően igyekeztek úgy megfogalmazni a kérdéseket, hogy a nagy oktatási ágazat különböző területeit érintsék.

A konferenciával kapcsoltban fontosnak tartotta leszögezni, hogy az nem politikai alapon szerveződött, a szakma véleményére voltak kíváncsiak, így több olyan felszólaló is részt vett benne, aki nem Jobbik-szimpatizáns.

Dúró Dóra úgy értékelte: a Jobbik szakmai felkészültsége megerősödött az elmúlt egy év szakmai találkozóin, egyre több olyan civil és szakmai szervezettel tartják a kapcsolatot, amelyek a kormányzati felkészülést, a későbbi programírást is támogathatják, és a kormányzás során is segítségükre lesznek. Előrevetítette: döntéseiket a szakma véleményét kikérve, annak ismeretében, ahhoz igazodva szeretnék meghozni.

Értékelése szerint ez szemben áll a jelenlegi kormány viselkedésével, "ők a szakma kérésének, a szakma javaslatainak ellenében vertek végig az oktatási rendszeren olyan változásokat, amelyek további minőségromlást eredményeztek". 

Alig jut oktatásra

Ebből a hozzáállásból adódtak a szerinte rossz szakmai döntések, amelyek "finanszírozási hanyatlással párosultak". Azt a szégyent kellett megélnie Magyarországnak, hogy az OECD-országok közül GDP-arányosan a legkevesebbet költ oktatásra - fogalmazott. Hozzátette: 2013-ban 3,9 százalékát költöttek Magyarországon oktatásra, míg az OECD-átlaga 5,2 százalék volt.

A Jobbik szerint a finanszírozás kérdés megoldása mellett megfelelő szakmai döntések szükségesek azért, hogy az oktatás el tudja látni legfőbb feladatát, hogy hajtóereje, mozgatórugója legyen a társadalmi mobilitásnak - mondta. Hozzáfűzte: "jelenleg az oktatási rendszer nem képes kezelni a társadalmi különbségeket, azokat tovább mélyíti, tehát a gazdagok még gazdagabbak, a szegények még szegényebbek lesznek".