A tavalyi év egyik nagy sztorija volt, amikor a kormányfő vejéről, Tiborcz Istvánról és kedvenc, két lábon járó malacperselyéről, Mészáros Lőrincről kiderült: maréknyi üzlettársukkal közösen teljesen leuralták a kiváló adottságokkal bíró keszthelyi turisztikai piacot. Ugyanez a folyamat megfigyelhető a komplett balatoni térségben, de tulajdonképpen az egész országban hasonló módon parcellázták föl a százmilliárdos vendéglátó szektort. Rogán Antal most bejelentette: a következő 10 évben elkezdik önteni a rendszerbe az uniós pénzeket.
"A következő évtizedben 828 milliárd forint forrást szán a kormányzat a magyar turizmus kifejezetten Budapesten kívüli fejlesztéseire"
- jelentette be a propagandaminiszter Zalaszabarban a Holnapocska Tábor és Zobori Élménypark több mint egymilliárd forintos fejlesztésének átadásakor.
Rogán Antal szerint a kormány célja, hogy 2030-ra Magyarország legyen Közép-Európa vezető turisztikai térsége, a cél elérése érdekében pedig sem a hazai, sem az európai uniós forrásokat nem sajnálja majd.
A 24.hu emlékeztet, hogy a turizmust nemrég rendelték a Rogán által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda hatáskörébe, holott papíron az ágazatnak és a miniszternek nem sok köze van egymáshoz.
Rögtön világos lesz a képlet, ha felidézzük, hogy a magyar turizmus újdonsült legfontosabb állami cége, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Rogán köreivel is kötött értékes szerződéseket.
Az ügynökség nem szeret fukarkodni a pénzzel: nemrég nettó 490 millió forintért bérelt magának, valamint az alá tartozó leányvállalatoknak 46 autót.
Az már csak hab a tortán, hogy az MTÜ alá tartozik a divatipar is, ami a miniszterelnök lányának, Orbán Ráhelnek a hűbérbirtoka, de a szervezet tanácsadói között is számos Fidesz-közeli embert találunk.
A bejelentés azonban nem is ezek miatt igazán érdekes:
Rogán fennhatósága alá került az állami hajózás | Alfahír
A Népszava vette észre a Magyar Közlönyben, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Zrt. gyakorolhatja a jövőben a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. és a Balatoni Hajózási Zrt. feletti tulajdonosi jogokat. A Mahart PassNave többségi tulajdonosa az állam, kisebbségi része a svájci hátterű Viking Hungary-é, főleg a Dunán működnek.