A szakértők főleg a 17-es villamost érintően találtak komoly hiányosságokat a kivitelezésben. A párt szerint nyilvánvaló, hogy a végállomáson tapasztalt zűrzavar egy mérnöki és közlekedésszervezői hibának az eredménye, s a BKK-nak a terveket ilyen formában nem lett volna szabad jóváhagynia, hiszen tisztában kellett lennie az építkezést megelőzően a szakaszon üzembe helyezni kívánt villamosjáratok sűrűségével.
A próbautazások során megállapították, hogy a 17-es villamos a teljes szakaszon a hivatalosan megszabott menetidőhöz képest körülbelül 6 percet késik, ami önmagában nem jelentene akkora problémát, ha nem a teljesíthetetlenül megállapított menetidőhöz igazították volna az indítási időt is. A végállomáson napi szinten uralkodó káosznak a másik oka a tartalék sínpályák hiánya, hiszen az összesen három villamosjárat – 17-es, 19-es, 41-es – egy kétállásos végállomásra kell befusson. A 17-es villamos Savoya Park végállomásán, ahova csak ő érkezik be, négyállásos végállomást építettek, de a 4-es, 6-os villamosok Széll Kálmán téri végállomásán majdnem ugyanilyen járatindulásnál, csúcsidőben, is négyállásos végállomást hoztak létre.
A szolgáltató BKV a maga részéről igyekszik megtenni mindent, hogy uralja a zűrzavart a végállomáson a létrehozott oldalirányú vágánnyal, a 300 méterre található kényszerleszállóval, illetve az utasirányító rendszerrel, de sajnos így se tudják erőteljesen javítani a kialakult helyzetet, hiszen csúcsidőben 4-5 villamos is feltorlódik a végállomáson. A kialakított kényszerleszálló nemcsak balesetveszélyes, hanem utaskényelmi szempontból se megfelelő, hiszen sokszor 300 méterre teszi le az utasokat a villamos a tényleges végállomástól, ahová az eljutás járdával se biztosított – áll az ellenzéki párt közleményében.
A kerületi Jobbik viszonylag egyszerű megoldási javaslatot kínál a BKK-nak: a menetidő újraszámolásával azt reálisan teljesíthetővé kell tenni a 17-es villamos számára, illetve minimum négyállásosra kell növelni a Bécsi út/Vörösvári út végállomás tárolókapacitását.