Szegeden tovább spórol a lakosságon a városvezetés

Erre nincs pénz.

A nemzeti néppárt közleményben reagált kedden a szegedi Polgármesteri Hivatal döntése ellen, miután június 15-én több mint 150 ezerrel csökkentették a menetrendi kilométereket, most további 11.136 kilométerrel rövidebb úton fognak futni a csongrádi megyeszékhelyen a buszok.

A mostani döntés azért is kellemetlen, mert a szegedi közvélemény pont arra számított, hogy az önkormányzat felülvizsgálja korábbi - a lakosság mindennapjait súlyosan érintő - elképzelését, ezzel szemben mégis tovább ritkították a vonalakat.

Ismeretes, a szegedi Jobbik lakossági kérdőívvel mérte fel a tömegközlekedési igényeket, az eredmények pedig arról tanúskodtak, hogy a lakosok nem elégedettek a szocialista városvezetés terveivel.

"Felháborítónak és arcátlannak tartjuk az előterjesztést és az indoklást. Folyamatosan egyeztetünk a szegedi közlekedőkkel, de még egy olyan véleménnyel sem találkoztunk, hogy tovább kellene csökkenteni a meglévő buszjáratok számát vagy a járatok sűrűségét"

- írta a nemzeti néppárt lapunkhoz is eljuttatott közleményében.

Tóth Péter az Alfahírnek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a járatritkítás mögött egyértelműen költségcsökkentés húzódik meg. Ugyanakkor, amíg a júniusi döntéssel 87 milliót, a mostanival pedig 7 millió forintot spórolt meg a város vezetés, addig az új városi uszodának csak a tervezési költsége 350 millió forintot emészt fel.

Szabadon

Kérdésünkre válaszolva a jobbikos önkormányzati képviselő elmondta azt is, hogy továbbra is pozícióban mind a három megvádolt városi tisztségviselő. Ahogy arról beszámoltunk, a Csongrád Megyei Főügyészség vádat emelt Solymos László alpolgármester, Mózes Ervin címzetes főjegyző és Kalmár Gábor polgármesteri kabinetfőnök ellen.

Most azt is megtudhattuk, hogy a vádemelés ellenére sem érezték úgy, hogy a közbizalom visszaállítása érdekében lelépjenek a szegedi közéletből.