Szentendrén is bepróbálkoztak a közvagyon magánvagyonná alakításával, méghozzá nem is akárhogyan: uniós közpénzek felhasználásával, önkormányzati ingatlan kisajátításával, túlterjeszkedő körbekerítéssel. Egy igazán pofátlan kikötő- és ingatlanmutyi állami cégek hallgatólagos támogatásával.
- ezzel vezette fel csütörtök délután közzétett Facebook-bejegyzését Pál Gábor, a Jobbik szentendrei önkormányzati képviselője, aki "véget vetne a szabadrablásnak".
A politikus által szentendrei hajóállomás-gate néven említett ügy előzményét felidézve írja, hogy a szentendrei önkormányzat még 2014-ben bérbe adta a Mafracht Kft-nek a régi hajóállomásnál lévő önkormányzati tulajdonú területet azzal a céllal, hogy ott turistahajók kikötésére alkalmas hajóállomás és iroda létesüljön.
Pál hozzáteszi azt is: néhány éve több tízmillió forintnak megfelelő európai uniós közpénzt is igényelt a bérlő (amely nem más, mint az állami Mahart Passnave ügyvezetőjének cége). Állítása szerint a Mafracht azonban egy új cégbe, a Green River Kft-be apportálta az ingatlant, s egymilliárd forintért árulta kizárólagos használatú kikötővel rendelkező luxusházként.
A képviselő úgy látja, több szabálytalan ügyletre is sor került: jelentősen túlterjeszkedett az elkerítésnél, közterületet vont körbe kerítésével, nem biztosította a kikötő közforgalmú megközelítését, valamint az egykori MAHART-kikötőt kizárólagos használatú magán-mólóként hirdette az ingatlanhirdetésben.
A posztjában azt is írja, elsődleges feladatának tekinti, hogy megakadályozza az ehhez hasonló "közvagyon-elbirtoklásokat".
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
Végül hangsúlyozta, hogy vizsgálatot és az önkormányzattal kötött szerződés felbontását kezdeményezte, és további lépések is várhatóak a szentendrei önkormányzat részéről - fejezi be írását az ellenzéki politikus.