Tarlós István és a "hátába vágott kés" esete

Tarlós István közölte, a főváros költségvetésének elfogadásáig - ami várhatóan február 17-én történik meg - a járatok biztosan közlekedni fognak.
    
Szólt arról is, hogy a tömegközlekedés hosszú távú finanszírozásáról Orbán Viktor miniszterelnökkel folytatott megbeszélésen elhangzott, az agglomerációs közlekedést nem kell a fővárosnak vállalnia. A miniszterelnök is semmisnek tekinti az erről szóló megállapodást. A HÉV-eket pedig teljes hálózatukkal együtt átvenné az állam - közölte a főpolgármester.
    
Megjegyezte ugyanakkor, hogy a kormányfővel folytatott megbeszélése "sokkal kevesebbet eredményezett", mint azt remélte.

 

    
Tarlós István elmondta, még dolgoznak a költségvetésen, a számok még változhatnak, de az teljesen biztosan látszik, hogy az agglomerációs szolgáltatást nem fogja tudni finanszírozni a főváros. Erre ráerősít az az új "salátatörvény" is, amely kötelezően előírja a helyi közösségi közlekedés finanszírozási szükségleteinek prioritását - tette hozzá.
    
Ennek kapcsán azt mondta, hallani folyosói pletykákat, amelyek arról szólnak: "valakik azon törik a fejüket", hogy a salátatörvény szövegéből a közösségi közlekedés elől töröljék a "helyi" szót.

Tarlós István a sajtótájékoztatón bejelentette azt is, nem tartja elképzelhetetlennek, hogy indul a 2019-es főpolgármester-választáson.

"Azt nem tudom tagadni, és ebben a saját politikai közösségem vezetésével is, nem a kerületekkel egyébként, vitám van" - mondta Tarlós István hozzátéve: azért a szerinte elgondolkodtató, hogy "ha én ott vagyok egy kongresszuson, elmondok egy együttműködő beszédet, tudják, hogy másnap külföldre fogok utazni, kezet fognak velem és senki nem szól, hogy két nap múlva hátamba fogják vágni a kést".
    
Tarlós István kijelentette: a közlekedésfinanszírozással kapcsolatos állami elképzelésekkel nem ért egyet. Az állam nem vonulhat ki a közösségi közlekedés finanszírozásából - jelentette ki.
    
A főpolgármester a BKK és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megállapodása kapcsán elmondta: a tárca 2015-ben "egy árva fillért" nem adott az agglomerációs közlekedésre, ezért felszólító levelet küldött a BKK a minisztériumnak.
    
A BKK jelezte, hogy rendkívüli felmondással meg kell majd szüntetnie a szerződést, ha nem sikerül olyan újabb megállapodást kötni, ami a forráshiányt áthidalja - mondta. Közlése szerint erre 15 napja van a tárcának.

Orbán Viktor és Tarlós István a felelős

Hónapok óta tartja bizonytalanságban Orbán Viktor és Tarlós István a budapesti közvéleményt. Nem csak a budapesti lakosokat, hanem rajtuk kívül azokat a százezreket is, akik valamilyen feladatuk okán részei a főváros mindennapjainak - áll a Jobbik reagáló közleményében.

A párt szerint a miniszterelnök és a főpolgármester nyilatkozatai után az utóbbi hónapokban rendre csak a kérdések szaporodnak. A rettegett MÁV kezelésébe kerülnek a HÉV-járatok, vagy maradnak a fővárosnál? Lesz-e dugódíj, vagy nem? Be tudnak-e járni majd Budapestre dolgozni-tanulni az agglomerációban élők, vagy a városon kívül ragadnak a rendszer finanszírozási nehézségei miatt? Mi lesz a szemétszállítással?

Hazánk jó működése elképzelhetetlen egy erős, fejlődni képes Budapest nélkül. A bruttó nemzeti össztermék jelentős részét termelő főváros közszolgáltatásainak stabil működtetése elemi érdeke nemcsak a budapestieknek, de egész Magyarországnak is. Nagy és ezzel együtt közös felelősség ez, aminek közösen kell megfelelnie Orbán Viktornak és Tarlós Istvánnak.

Budapestnek nem jó zsarukra, rossz zsarukra, legényes odamondogatásokra, nem létező bajuszok kölcsönös ráncigálására vagy Hódmezővásárhely irányából érkező kéretlen tanácsokra van szüksége, hanem felelős és kiszámítható politizálásra. Tessék végre nem a Mahir-oszlopokkal foglalkozni, hanem azzal, hogy ez a Budapest környékén élő több százezer ember hogyan fog biztonságosan és kiszámítható módon eljutni a munkahelyére, iskolájába. A Jobbik előremutató javaslata a tömegközlekedés áfájának csökkentésére azt eredményezné, hogy abból a nagyságrendileg 10 milliárd forintból, amit a Budapesten és környékén élők a BKK-jegyek és -bérletek megvásárlásával áfaként befizetnek, nem felcsúti kisvasút vagy MTK-stadion épülne, hanem a közlekedési cég az agglomerációs közlekedés forráshiányát orvosolhatná - olvasható Stummer János, a Jobbik budapesti regionális igazgatója által jegyzett közleményben.