Az önkormányzati tűzoltóságok önállóságát a második Orbán-kormány idején megszüntették. A Katasztrófavédelem alá helyezték át az állományt, a tűzoltók szerint azóta mindennaposak az irányítási gondok.
2012 óta 1100 hivatásos tűzoltó hagyta el a pályát a hétezer fős állományból.
Az új magyar gyártású gépjárműfecskendőket ősszel vehették át a tűzoltók a belügyminisztertől, akik használják a járműveket, azoknak meglehetősen súlyos kifogásaik vannak velük kapcsolatban. Az állomány tagjainak vészjelzéseit a szakszervezet tette közzé - számolt be a Hír Tv.
A sok használat során jelentkező probléma mellett a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének elnöke, Vidó Attila azt is kifogásolta, hogy drágák ezek a gépjárműfecskendők. A tűzoltók problémaként jelezték, hogy a járművel nem lehet például menetközben oltani, gyenge a futómű és a fékrendszer, rossz a motor teljesítménye. Kicsik a fülkék, nem nyílik megfelelően az ajtó és a sziréna hangjától könnyen meg lehet süketülni.
A 2012-ben elindított életpálya modell sem felel meg az elvárásoknak. Vári Tamás, az Egységes Tűzoltó Szakszervezet társelnöke azt mondta, hogy 19 éves szolgálati viszonnyal kevesebbet fog keresni egy tűzoltó, mint egy tíz éve bolti eladóként dolgozó és nem utóbbi pénze a sok, hanem a tűzoltóé kevés.
Leidinger István, a Pomázi Önkormányzati Önkéntes Tűzoltóság parancsnoka arról beszélt a Hír TV-nek, hogy az ő egységeik már nincsenek közvetlenül bekötve a riasztási rendszerbe, így lassabban jut el hozzájuk a segélykérés és az azzal kapcsolatos információk. A késlekedésnek pedig súlyos ára van.