A 24.hu-nak Szendrei Endre, az egyik érintett - aki unokahúgát veszítette el a balesetben - nyilatkozott az ügyben, aki elmondta: nem magánakcióról van szó, az áldozatok hozzátartozói közösen döntöttek arról, hogy megbíznak egy olasz ügyvédi irodát.
"Olaszországban perelünk majd a magyar törvények szerint. Ehhez minden jogi lehetőség adott"
- hangsúlyozta a portálnak.
A férfi testvére, Szendrei Mónika korábban azt nyilatkozta a 24.hu-nak, hogy a Szíjjártó Péter vezette magyar külügy
"nem tartja a kapcsolatot a családokkal, még azt sem árulják el, miért nem zárult le a nyomozás".
Szerinte a családok minimális tájékoztatást sem kaptak az ügy és a nyomozás állásáról.
A magyar állam kerüli a felelősséget
A Külgazdasági és Külügyminisztérium május 29-ei közleményében arról tájékoztatta a közvéleményt, hogy a nyomozás a tragédia napján hivatalban lévő ügyész áthelyezése miatt tartott a vártnál hosszabb ideig, az olasz ügyészség pedig lezárta a vizsgálatot, a jegyzőkönyvet pedig átadta a milánói főkonzulátusnak. Az iratoknak innen a Kecskeméti Ügyészséghez kellett volna kerülniük,
ahova azonban a hozzátartozók szerint csak a gépjárművel kapcsolatos információk érkeztek meg, a nyomozati anyag valamiért a központi nyomozóirodánál landolt.
Ez már csak azért is furcsa, mert a külügy említett közleményében maga Szíjjártó Péter - aki ezzel minisztériuma részéről lezártnak tekintette az ügyet - hivatkozott arra, hogy a jogsegélykérelemben a kecskeméti hivatal az illetékes.
Azt sem érdemes elfelejteni, hogy a kormány a tragédiát követően olyan törvénymódosítást dobott össze, ami minimálisra csökkentené az intézményfenntartó, tehát a Klik felelősségét a hasonló balesetek kapcsán, ezzel pedig a Balog Zoltán vezette Emberi Erőforrások Minisztériumát akarják kivonni a felelősség súlyos terhe alól.
Törvényt módosít a kormány, hogy a Kliknek ne kelljen kártérítést fizetnie a buszbalesetekért
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a tizenhét halálos áldozatot követelő veronai buszbaleset után a kormány egyik első jogi lépése lesz, hogy korlátozza az iskolák és ezzel együtt az állami fenntartó, a Klik anyagi felelősségét arra az esetre, ha a külföldi utakon baleset érné a diákokat.
Jogi elégtételben bízva
Szendrei Mónika a 24.hu-nak elmondta, épp ezek miatt az ordító anomáliák és a felháborító, felelősségkerülő magatartás miatt perelhetik be a Klebelsberg Központot.
Szeretnék ugyanis, ha az igazságszolgáltatás kimondaná: ez egy iskolai rendezvény volt.
Szendreiék csak tisztességes eljárást szeretnének, és persze azt, hogy a tragédiában érintett buszos cégnek, legalább a folyamat idejére függesszék fel a tevékenységét. Hiszen a Honvédelmi Minisztérium pályázatán egyébként 54,4 millió forintot elnyerő Pizolit Kft. továbbra is szállít utasokat, úgy, hogy a baleset valódi oka továbbra is tisztázatlan.
"Mi már nem tudunk ezen a tragédián változtatni, de fontos lenne tenni annak érdekében, hogy a jövőben ne történjen hasonló"
- nyilatkozta a portálnak Szendrei Mónika, aki hozzátette, hogy már minden család kapott valamennyi pénzt a biztosítótól, ám a további eseményekkel kapcsolatban onnan sem érkezett bővebb tájékoztatás.
Szendrei azt is elmondta, a tragédiának olyan aspektusai is vannak, melyekről senkinek sincsenek információi.
Többek között arról, ki engedhette meg az alvási apnoe szindrómával kezelt sofőrnek, hogy iskolabuszt vezessen, illetve hogyan fordulhatott elő, hogy gyerekeknek nem volt utasbiztosításuk?
Több tízmilliós kártérítés járhat a veronai buszbaleset áldozatai után
Kovács Kázmér ügyvéd a lapnak elmondta: a perre menők kérhetik, hogy a károkozás helyszíne miatt az olasz jogot vegyék figyelembe ügyük elbírálásakor, és ezzel az igényükkel akár a magyar bíróságon is élhetnek.Ha az olasz jog alapján érvényesítenek igényt, akkor a kártérítés összege a többszöröse lehet, mint amit a magyar biztosítók a magyar jog alapján egyébként fizetnének - idézi a közlekedési kártérítési esetek szakértőjét a lap.