A szakszervezet a hétfői közleményében kiemelte: a problémák megoldását nem a MÁV és a Volán-társaságok összevonásában látják, szemben a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel, aki ezt is egyfajta lehetőségnek nevezte korábban.
Egy július eleji sajtótájékoztatón a Volán-társaságokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János felvetette a MÁV és a Volán összevonásának lehetőségét, amely azonban - mondta - csak egy a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciók közül.
A KKSZ úgy fogalmazott: nem értik, hogyan akarják a döntéshozók 2017. január 1-jei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a regionális közlekedési központokat. Az ágazatnak 1200 új buszra is szüksége lenne, bár a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs - tették hozzá.
2016-tól a buszos szolgáltatásokat versenyeztetni kell. Ahhoz, hogy az állami Volán társaságok versenyképesek legyenek, nem összevonogatni kellett volna őket (amivel a rosszabbul teljesítők szintjére sikerült lehúzni a jobban teljesítő cégeket is), hanem feltőkésíteni és buszokat venni nekik - írja a VEKE.Az egyesület szerint csak a szöveg ment, évi ötszáz buszról például, de öt év alatt se jött össze ennyi (a hatszázas számban, amit kommunikálnak, a Volánbusznak vett 167 db bilikék kocsi is benne van, de azok ugye BKV-s kocsikat váltottak, itt nem számítanak), sőt volt év, amikor semennyi sem. Most épp ezer darab a mondás, közben a magyar gyártókat padlóra tették, ellenben van külföldi gyártó, amely bejelentkezett, hogy jönne a beígért piacért, mint a mesében az ördög a gyerekért. Ezért még összeszerelőüzemet is hajlandó építeni.
A szakszervezet közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, ugyanis a MÁV-nál és a teherfuvarozóknál is komoly problémát jelent a létszámhiány. Idézték Wáberer Györgyöt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnökét, aki szerint mintegy 6500 sofőr hiányzik a szakmából.
A KKSZ szerint a kormánynak béremeléssel és megfelelő képzéssel kellene gondoskodnia utánpótlásról és a közlekedési ágazat megmentéséről. Azt is kiemelték, hogy a Volán-társaságok összesen mintegy 18 ezer munkavállalónak biztosítanak munkát.