A terv legalábbis ez. Alternatív megoldás egyébként nem létezik: miközben a kormány vizsgálgatja, bezárja-e a Déli pályaudvart, az oda vezető vasúti alagútra évekig szükség lesz. A MÁV érzékelhetően megszenvedi pályahálózata e 361 méteres, rövidke szakaszának hiányát. Olyannyira, hogy a vonatoknak útját álló omlás felszámolására közbeszerzésen kiválasztott Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. gyors tempót diktál. Munkálkodásuk alig több, mint két hete alatt eltakarítottak 1500 köbméter leomlott földet, megerősítettek több száz négyzetméter partfalat, lebontottak egy megrongálódott vasúti épületet, és előástak három, besült tüzérségi rombológránátot.
A Déli pályaudvarra vezető alagútnál folyó munkák a legkevésbé sem titkosak. Az Alsóhegyi utca szomszédságában élőket a rendőrség rendre értesíti, ha – hetven évvel a második világháború után – az építkezésen robbanószert találnak. A Csukló utcából pedig a kíváncsiskodók minden munkafolyamatot páholyból figyelhetnek. Az egyetlen titok, hogy a Gellért-hegy gyomrába 1861-ben fúrt alagút bejáratának ideiglenes helyreállítása mennyibe is kerül - írja a lap. A kényszerűségből tervbe vett beruházás költségeiről legalábbis sem a MÁV-nál, sem a kivitelező cégnél nem beszélnek. Az iparági szakértők azonban úgy becsülik: az alagút bejáratának ideiglenes helyreállítása, a környező rézsű stabilizálása, a földomlás miatt megrongálódott vezetékes infrastruktúra pótlása több tízmillió forintba kerülhet.
A Déli pályaudvar megnyitása ezzel együtt nem megy ilyen gyorsan. A vonatok csak akkor térhetnek vissza az alagúton átvezető lezárt pályaszakaszra, ha a MÁV végzett az ehhez szükséges előkészületekkel. Ha minden jól megy, húsvét után - írja a lap.