A Honda az elmúlt futamokon mutatott erős teljesítmény miatt a maximális, 80 kilogrammos pluszsúllyal érkezett a Hungaroringre, ami nem volt túl jó előjel. Igaz, hogy mellettük a Volvo is megkapta ezt a csomagot, de annyival még nem járnak a privát égisz alatt üzemeltett Citroënek előtt, hogy így is az erősorrend élén maradjanak. Ennek megfelelően Rob Huff a C-Elysée volánja mögött meg is szerezte a pole pozíciót, Michelisz pedig csak az 5. és 6. helyekről vághatott neki a futamoknak.
A felvezetés
A "nagyok" versenyét azonban megelőzte az ETCC két futama (ez a WTCC kistestvére, gyengébb autókkal, Európa-bajnokságként), ahol rögtön három magyar versenyzőnek is szurkolhattunk, a hazai csapat színeiben. Sőt! Egy büntetésnek köszönhetően a szombati időmérős 2.-3. hely az első sort jelentette a Szabó Zsolt - Nagy Norbert (akivel pont a hétvége előtt készítettünk interjút) duónak. Mellettük pedig ott volt a szintén Zengő Motorsport színeiben versenyző György Anett, a mezőny végéről, élete első Európa-bajnoki futamán.
Azt tudjuk, hogy a WTCC mindig tízezreket vonzott a mogyoródi pályára, de őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy már a reggel 9-kor kezdődő első ETCC futamra is tömegek lesznek kíváncsiak. A fiatal tehetségek pedig megkapták ugyanazt a buzdítást, mint Michelisz.
Szabó és Nagy sajnos beragadt a rajtnál, Zsolt csak a 6. helyen tudott fordulni az elsőről. Ahelyett, hogy ez kedvét szegte volna, mint aki vért ivott, elkezdte levadászni ellenfeleit a magyar szurkolók őrjöngése közben. Nagy a harmadik helyre esett vissza, de az első kör végén már újra a második volt, Szabó pedig a 6.-ról hamar a harmadik helyen találta magát, néhány parádés előzésnek köszönhetően. Rögtön látszott, hogy Szabó gyorsabb tudna lenni csapattársánál, így is meg is történt a helycsere, hogy az erősebb zengős tudjon a hondás Schreiber nyomába eredni.
Meg is volt az eredménye! Szabó pár kör alatt utolérte a riválist, hogy aztán egy pillanatra elé is kerüljön, de sajnos a kockás zászlónál már a Honda volt elől. Szenzációs teljesítmény, 2. és 3. hely a magyar fiúktól. A célegyenes végi első kanyarban és a tribünön őrjöngött a közönség, akárhányszor meglátta a zöld SEAT-okat. Tök mindegy volt, hogy Szabó harcol az első helyért, Nagy magabiztosan tartja a harmadikat, vagy György Anett a mezőny végén van, mindenkinek ugyanúgy szurkolt a közönség.
A második ETCC futam rajtjánál Nagy és Szabó a hatodik-hetedik helyekről rugaszkodhatott el. Nagy beragadt és visszaesett a mezőny végére, Szabó úgy ahogy jól indult, talán még a 9. helyről érkező György Anett kapta el legjobban a startot. Szabó áthozta a lendületet az első futamról és rögtön felvette a tempót: kőkemény csatába kezdett Petr Fulínnal. A harci kedvből fakadó agresszivitás azonban ezúttal nem jelentett jót: a 3-as kanyar kijáratán összeért a két autó, Zsolt a falba csapódott. Fulín jutalma innentől kezdve természetesen füttykoncert lett, míg Szabót megtapsolta a közönség, mikor kiszállt törött autójából. Ami Szabónak nem ment, Nagynak igen: megelőzte Fulínt, így Rikli kiesése után ismét a harmadik helyen végzett. Kettős dobogó! György Anett a 9. helyen fejezte be első versenyzéssel töltött Európa-bajnoki hétvégéjét (ott volt már Monzában is, de nem tudott rajthoz állni).
Aztán jöttek a nagyok
Az ETCC tehát kellő mértékben feltüzelte a több tízezres szurkolótábort, a KIA Lotos Race (itt is van két magyar versenyző: Vogel Adrienn és Krajnyák Petra) után jöhetett a WTCC.
A pályára a világbajnokság első futama előtt érkezők simán azt hihették, hogy már zajlik a futam, sőt, Michelisz minimum dobogós lett, akkora volt az őrület a lelátókon. Ha már csak megemelkedett a Honda vagy a Zengő garázs kapuja, tombolásba kezdett a közönség. Mikor Norbi kilépett a boxból, valóságos hangrobbanás volt. Később szintúgy: ha beült az autóba, ha elindult az autóval, ha megérkezett a rajtrácsra, ha a kivetítőn őt mutatták. Mindig. Hasonlóan a Zengő Motorsport autóihoz. Ezt a fesztiválhangulatot egyedül a nyári labdarúgó Európa-bajnoksághoz lehet hasonlítani. Kizárólag az akkorihoz mérhető, az itt tapasztalt buzdítás és szeretet, ami körbevette a magyar sportolókat.
Az első futam rajtja kiválóan sikerült Michelisznek: rögtön a negyedik helyen találta magát az ötödikről, és harcba is kezdett a dobogóért a volvós Thed Björkkel. A két autó összeért, Norbi defektet kapott, a közönség szomorú morajlása közepette gurult vissza a boxutcába. Alább videó az esetről.
Mondanom sem kell, hogy Björk ezután mekkora füttykoncertet kapott a szurkolóktól. Michelisz később aztán visszajött pár kört teljesíteni, hogy még tökéletesebb legyen az autó a második futamra, illetve hogy a magyar közönség kapjon egy pozitív töltetet. A futamot végül Michelisz csapattársa, Monteiro nyerte, aki szinte már behozhatatlan előnyben van a világbajnoki tabellán, sajnos. Aurélien Panis a zengős Hondával befutott a 10., még pontszerző helyen. Nagy Dániel a 13. lett.
A másofik futam rajtja előtt aztán ismét felcsendült a "Nooorbi-Nooorbi" rigmus, Michelisz pedig egy 4. hellyel tudta ezúttal meghálálni azt a rajongást, amit kapott. Panis 14., Nagy pedig többet járt a boxban, mint a pályán. Meglehetősen eseménytelen futam volt.
Bármennyire is próbálnánk, képeken, videókon lehetetlen átadni az ott uralkodó hangulatot.
Nem csak versenyek voltak
Természetesen nem csak a túraautó-futamokról szólt a hungaroringi WTCC-hétvége. A tribün mögé egy kisebb food truck show települt ki ezekre a napokra, ahogy az lenni szokott. A gyerekek szórakozásáról gondoskodott a szimulátor, a távirányítós autó, vagy épp az elektromos gokart. A felnőttek is kipróbálhatták a virtuális versenyt eggyel komolyabb játék keretein belül: a WTCC eSport projektjét gyűrhették szimulátorokban.
Volt biciklis akadálypálya és számos kiállított utcai- és versenyautó. Ezek közül alul egy igazi kuriózum, ami a Hungaroring éttermében állandóan megtekinthető.