Attól, hogy hangosabban mondjuk, még nem fogják érteni: radikális nyelvoktatási reformra van szüksége Magyarországnak

Az egész világ egymással kommunikál, de mi nem tanulunk nyelvet.

Csütörtöki közleményében Farkas Gergely úgy fogalmazott, ez a drasztikus csökkenés annak az idegennyelv oktatásnak a kudarca, amelyet évtizedek óta elavultság jellemez. Ennek következményeként nyelvtudási szinten Európa sereghajtói maradtunk, érdemi előrelépés nem történt, ráadásul vészjósló, hogy 10 év alatt a nyelvvizsgázók száma 174 ezerről 108 ezerre csökkent.

Felhívta rá a figyelmet, hogy a Jobbik számára az idegennyelv minőségi oktatása kulcsfontosságú kérdés, hiszen a valódi nyelvtudásnak kiemelt jelentősége van mind az egyéni boldogulás, mind pedig nemzeti, vagyis az ország versenyképességének szempontjából.

„Felháborító, hogy a Fidesz érdemi intézkedések helyett csak a Jobbik sokéves javaslatát, az ingyenes nyelvvizsga lehetőséget hozta meg.”

A Jobbik évek óta átfogó, radikális nyelvoktatási reformot sürget. Elképzelésük alapján nem az óraszámok mértékén kellene elsősorban változtatni, hanem a módszertanon: a köznevelésben kiscsoportos és beszédcentrikus nyelvtanulási környezetet kellene teremteni, a felsőoktatásban pedig biztosítanák az ingyenes nyelvoktatást a diplomához feltételként megadott nyelvvizsga szintjéig. Emellett a hallgatók ösztönzése érdekében az idegennyelven meghirdetett kurzusok számát növelnék és továbbra is támogatják a televíziókban vetített filmek feliratozását, mert ez kimutatható módon segíti a nyelvtanulást.