Közpénzégetés: Potom 11 millió forintért vásárolt a közmédia jegyeket a foci-Eb-re

Közpénzégetés: Potom 11 millió forintért vásárolt a közmédia jegyeket a foci-Eb-re

Ez persze az MTVA-nak csak apró, hiszen idén 142 milliárd forint adófizetői pénzből gazdálkodhat. Jó tudni, hogy ennek egy része a közmédiás kollégák szórakoztatására mehetett el.

Átszámítva több mint 11 millió forintot költött a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) belépőjegyekre a vasárnap véget ért labdarúgó Európa-bajnokságon – írja a Magyar Hang. Jelentős összegről van szó, és mivel MTVA működését közpénzből finanszírozzák, jogunk van – legalábbis lenne – tudni, hogyan is hasznosulnak adóforintjaink. Például így.

Kis pénz, kis foci? Nem az MTVA-nál

A lap az MTVA szerződéseinek listájában bukkant a társaság Euro 2024 GmbH-val kötött szerződésére. Ez utóbbi az UEFA és a Német Labdarúgó-szövetség (DFB) közös vállalata, amelyet az Eb megszervezésére hoztak létre. Az MTVA-nál a beszerzés mellé azt írták: 2024-es Európa-bajnokságra szóló belépőjegyek, amelyért a lista szerint 22 ezer euró, azaz durván 8,7 millió forintot fizettek.

A Magyar Hang kérdéseivel a közmédia műsorgyártó szervezetéhez fordult, végül az általuk megosztott információmorzsákból kiderült, hogy még a szerződési listában közölt 22 ezer eurónál is többet költöttek a jegyekre:

60 belépőért összesen 28 ezer eurót fizettek, ami több mint 11 millió forintnak felel.

Mivel az MTVA látványosan sunnyog és ferdít, gyanítható, hogy nem mindegyik jegyet a közszolgálatiság nevében használták fel. Részletek a Magyar Hang heti lapjában.

(Címlapkép: MTI/EPA/Friedemann Vogel)