A Fideszben eddig Isten bizony nem tudták, hogy a G-nap előtt két évvel a Közgép benne volt az Eliosban

Hálószaggató öngólt lőtt a kormánypárt lakájmédiája!

Hírportálunk tegnapelőtt közölt átfogó összeállítást a Tiborcz István nevével összefonódott Elios korrupciós botrányáról. Akkor visszatekintettünk a cég, így annak tulajdonosai, Orbán Viktor veje és az ő iskolatársa-barátja-üzlettársa, Hamar Endre üzleti múltjára.

Leáldozik-e Orbán vejének fényes csillaga?

Az Elios Zrt. előéletéről annyit, hogy Tiborcz István Erdei Bálinttal közösen alapított négy céget még 2009-ben, melyek azután beolvadtak az ES Holding Zrt.-be. A 2010-es kormányváltás után többségi tulajdonosként bevásárolja magát a cégbe a Közgép tulajdonolta E-OS Energiakereskedő Zrt., Tiborczék cége pedig felvette az E-OS Innovatív Zrt. nevet.

Mi valódi hírportálként már ekkor sem hallgattuk el azt a tényt, hogy Tiborcz E-OS Holding Zrt.-jébe a 2010-es kormányváltás után bevásárolta magát a Simicska Lajos-féle Közgép leányvállalata, az E-OS Energiakereskedő Zrt. Nyilván a Fidesz-médiában eddig azt sem tudták, hogy létezik céginformációs adatbázis, erre ma jöttek rá. Ahogy az is a meglepetés erejével hatott a fideszes médiamunkásoknak, hogy a Közgép-leány 2013 nyarán, vagyis négy és fél évvel ezelőtt (!!!) kiszállt a cégből. Fideszes körökből származó információk szerint az Orbán Viktorral ekkor még jóban levő (az emlékezetes G-nap csak a 2014-es választások után, 2015. február 6-án volt) Simicska Lajos az Eliost adta nászajándékba a 2013. szeptember 7-én egybekelt Orbán Ráhelnek és Tiborcz Istvánnak.

Hogy a Fidesz még 2014 őszén is bőszen tagadta, hogy megromlott a viszony Orbán Viktor és Simicska Lajos között, arra a legfényesebb bizonyíték Deutsch Tamás. A Fidesz – Szanyi Tiborhoz hasonló trágárságairól elhíresült – erős embere az azóta megszűnt Népszabadságnak adott interjút 2014. szeptember 18-án. Melyben például így fogalmaz:

(…) nagy lelkesedéssel olvasom azokat a tudósításokat és elemzéseket, amelyek az Orbán–Simicska-háborúról szólnak – a háborút tegyük idézőjelbe –, tudniillik a Fidesz számára ennél kedvezőbb hír kevés van.

Majd nem sokkal később ezt mondja a Fidesz-alapító Deutsch:

Ki az, aki a „szörnyűséges” Simicska „Oligarcha” Lajossal szemben a leghatározottabban fellép? Orbán Viktor. Politikai ellenfeleink és az ellenzéki sajtó bulváréhsége, az „Orbán–Simicska-háborúsdi” álhírei döntik romba az elmúlt években iszonyatos energiával épített „jaj-jaj, milyen rettenetes Orbán–Simicska-rezsim van” hazugságát. Ezért a háborús tudósítások politikai kommunikációs üzenetét kaján mosollyal fogadom.

Ugyancsak a fenti interjúban így fogalmaz a Fidesz EP-képviselője:

Amikor az ellenzék politikai pamfletjeiben Orbán és Simicska még „tejtestvéreknek” számítottak, akkor is nyilvánvalóan voltak köztük véleménykülönbségek. Szerintem ma a korábbi időszakhoz képest jóval több a véleménykülönbség, de ez messze van a háborútól.

Ismét jegyezzük meg: a fideszes politikus mindezt 2014. szeptember 18-án mondta. Tehát ha a fideszes lakájmédia megpróbálja ráhúzni a vizes lepedőt a Közgépen keresztül Simicska Lajosra, akkor kötelező lenne felvetniük Orbán Viktor felelősségét is. Hiszen a fideszes politikus szerint ekkor még nem volt háború Orbán és Simicska között, de a Közgép-leány már több mint egy éve kiszállt az Eliosból. Öngól.

Csakhogy az OLAF-vizsgálat nem erre vonatkozik. Mint arra – az Átlátszó tényfeltáró cikkét idézve – rámutattunk, Tiborcz úgy szerzett ismét közvetlen részesedést az Eliosban, hogy 2014 áprilisában Hamar Endre (akivel 2010 novemberétől a Hamar & Tiborcz Jogi és Gazdasági Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-t együtt működtették) eladta neki a Green Investments & Solutions Kft.-t, mely az Elios egyik anyacége. Hamar egy másik cége, a Sistrade Kft. a közvilágítási pályázatok EU-s előkészítésében vett részt Szekszárdon (2014. március), Mezőhegyesen (2014. február), Hévízen (2014. február). Ahol az Elios nyert. Mindezt akkor, amikor a Green Investments & Solutions még az övé volt.

Vagyis Tiborcz barátjának, valamint iskola- és üzlettársának egyik cége benne van az önkormányzati pályázat kiírásában, másik cége pedig a győztes. Hát ha valami, akkor ez bizony korrupció. Csakhogy ebből nem a Közgép vagy Simicska Lajos profitált, hiszen ők 2013 nyarán szálltak ki az Eliosból. Hanem Tiborcz István, aki a Green Investments & Solutions Kft.-n keresztül a 2014-es és 2015-ös üzleti évek után kifizetett másfél milliárd forint osztalékból részesült.

Hogy pontosan mi is szerepel az OLAF-jelentésben, az kérdéses. A most nagy hanggal közgépező orbáni lakájmédia azonban nem követeli az OLAF-jelentés nyilvánosságra hozatalát. Holott a szocialista kormányok alatt szétlopott 4-es metró beruházás kapcsán megküldött OLAF-dokumentumot – ismételten mondjuk: nagyon helyesen! – egyből közzétették. Akkor egymást érték a fideszes sajtótájékoztatók, parlamenti bizottsági meghallgatások.

A Tiborcz-botrány kapcsán pedig nem. Beszédes…