A fejlesztési tárca utódja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium tenne kísérletet arra, hogy megszüntesse a párhuzamosságokat a közösségi közlekedésben.
A 2010-es kormányváltás után a második Orbán-kormány már felvetette a MÁV és a Volán összevonásának tervét, ám azóta nem történt előrelépés az ügyben. Legutóbb három évvel ezelőtt, Lázár János, akkori kancelláriaminiszter azzal lengette be az elképzelést, hogy a távolsági buszközlekedést a MÁV venné át, de azt is hozzátette: nagy vita zajlik a kérdésben és döntés végül nem született.
A portál a jelenlegi rendszert a BKV előtti budapesti közlekedéshez hasonlítja, amikor menetrendi és egyéb összehangolás nélkül, egymással versenyezve működött a fővárosban a „kék buszokat” és a „sárga villamosokat” működtető vállalat.
Az összevonás az utasoknak is nagy előnyt jelenthetne, hiszen nem okozna gondot a menetrendek összefésületlensége, valamint a különböző bérletek megvétele.