"Most a politikai klíma mindenesetre nem volt megfelelő ahhoz, hogy az átalakítás ne okozza helyi botrányok tömegét"
- fogalmazott a budapesti parkolás helyzetével kapcsolatban Tarlós István.
A főpolgármester szerint ez az egy dolog volt, amiben nem tudott megállapodni Orbán Viktor miniszterelnökkel, akivel "alapvetően értik egymást". Ez a kiváló összhang azonban nem volt elég arra, hogy a kormányfőből kisajtolja a milliárdokat eltüntető parkolási biznisz megregulázását:
"Ha mindenáron ragaszkodtam volna hozzá, az alig kezelhető politikai feszültségeket eredményezett volna."
Tarlós szerint a kerületek vezetése nem nyelte volna le a békát, az önkormányzati választások előtt pedig a Fidesznek nyilván nem jött volna jól a már említett "helyi botrányok tömege". Ettől függetlenül minden budapesti lakos megnyugodhat, aki jogtalan mikuláscsomagot talál a szélvédőjén vagy csekket kap egy állítólagos parkolási vétség miatt:
Tarlós Istvánnak szintén nem tetszik a jelenlegi parkolási szisztéma.
"Van olyan kerület, ahol szinte szabályos pénzbeszedésként használják a rendszert. Az meg egészen elképesztő, amikor ezután képesek a fővárosra mutogatni"
- hortyant föl dühösen az interjúban Budapest első embere, kifejezetten a Karácsony Gergely által vezetett Zuglóra kihegyezve a megjegyzést.
A főpolgármester nem volt hajlandó elárulni, hogy mely területeken hozott még hasonló, a fővárosiak életét megkeserítő kompromisszumokat eddigi ciklusai alatt, de egy dologban azért megnyugtatóan fogalmazott:
"Amit ezen a pályán el lehet érni, azt már elértem."
Saját bevallása szerint már nem a karrierépítés a célja, és "racionálisan mérlegelve" úgy látja: Budapest "mindenképp jobban jár", ha marad, mintha megy. Ezt azzal magyarázta, hogy szerinte egy ellenzéki főpolgármester semmit sem lenne képes kiharcolni Budapestnek Orbán Viktornál.
A burkolt fenyegetés nagyon jól példázza a fideszes zsaroló hozzáállást, pláne, hogy Tarlós szerint már "egy főpolgármester-helyettes megválasztása is komoly problémát jelenthetne majd", ha például Karácsony Gergely kerülne az ő helyére. Még úgy sem, hogy a szocialisták reménybeli jelöltje szerinte túlzottan is jóban van a Fidesszel saját kerületében.
Természetesen Puzsér Róbert Sétáló Budapestje is megkapta a magáét:
Tarlós szerint a koncepció már az ő 2009-es programjában is szerepelt.
A főpolgármester azzal próbálta hárítani a magas labdát, miszerint az autómentes belváros koncepciója azóta sem valósult meg, hogy közölte: komoly előfeltételei vannak a dolognak (igen, például a politikai akarat... - a szerk.).
Tarlós szerint addig nem lehetett kitiltani a forgalmat a belvárosból, amíg nem fejezték be a 4-es metró építését, nem építettek elég P+R parkolót és nem újították fel a 3-as metrót.
"Puzsér alapgondolata ettől még jó, csak nem tudja, hogy a rendszer hogyan működik. De nem akarom bántani"
- tette hozzá, ugyanakkor a következő kijelentést tette a megmondóemberről:
"Puzsér viszont gyáva blöffölő. Úgysem mer elindulni októberben a választáson. Valamilyen trükkel kimagyarázza magát."
Tóth József angyalföldi szocialista polgármestert viszont kenetteljes szavakkal vette védelmébe, és elárulta:
"A fejlesztési tanácsba pedig azért hívtam meg, mert együttműködő volt például a Dagály-fejlesztésnél is. Cserébe megígértem, hogy nem engedem belerángatni pártpolitikai adok-kapokba, s ha valaki ilyennel próbálkozik a Fideszben, azt meg fogom torolni."
Az interjúból az is kiderült, hogy Tarlós Istvánnak az égvilágon semmi elképzelése, víziója nincs Budapest jövőjét illetően. Magabiztos gőggel adta elő, hogy még a koncepciót sem érti, és a fejlesztések számára mutogatott, mondván: Demszky Gábor alatt nem volt ennyi. Ami igaz is, ám az ötletszerű, egymás mellett, és nem egymással szimbiózisban létező projektek máshogy ártanak Budapest működésének.
"Dolgozom. Eredményesen. Most jött Brüsszelből a kitüntetés, hogy a legvágyottabb úti cél Budapest"
- közölte Tarlós, aki továbbra is Demszky Gáborral méregeti össze magát, ahelyett, hogy a XXI. század kihívásaira próbálna meg reagálni. Ehhez képest még az egészen földközeli dolgok megoldása is távol esik a városvezetés kompetenciáitól, amire csak olyan durcás reakciók érkeznek, mint Tarlós alábbi kijelentései:
"Megszámolta már, 2010 után mennyivel több felújítás volt, mint azelőtt?"
"Sok ügyet kellett megoldanunk, s amilyen állapotban az utak voltak 2010-ben, ahhoz képest nincs okunk szégyenkezni."
A főpolgármester az e-jegyrendszer bukására is kitért. Szerinte "igaz is meg nem is", hogy bedőlt a kezdeményezés, mert "a belügyminisztériummal időközben előkészítettük a MÁV-val kompatibilis elektronikus jegyrendszert, nemsokára alá is írjuk a megállapodást, az ütemterve már elkészült".
Ez a projekt állítólag 2020 végére lesz működőképes, és a főpolgármester szerint a "lakosság többet fog kapni a végén, mint ami az eredeti tervben szerepelt".
Ha ugyan addig ránk nem szakadnak a romokban lévő pályaudvarok, illetve még ebben az életben befejezik a 3-as metró felújítását.