Persze ez még kellemes tavaszi idő az egyik villamos vezetőfülkéjéhez képest: ott 50 fokot is mértek már.
Péntek délután egyik busz klímája sem működött a Széll Kálmán térről induló 4-6-os villamospótló járaton – derül ki a Közlekedő Tömeg Egyesület felméréséből.
Mint írják: minden járművön elviselhetetlen, 30 fok feletti hőség uralkodott, de volt olyan villamospótló is, melyen több mint 40 fokban izzadtak az utasok. Az Egyesület hangsúlyozta, hogy többek között az 1 éves, magyar gyártmányú Modulo autóbuszon sem működött a légkondicionáló berendezés. Mindez a 4-6-os pótlóbuszokon utazó napi több tízezer ember egészségét veszélyezteti, de más autóbuszjáratokon is hasonló állapotok uralkodnak.
Emlékeztetnek: a Közlekedő Tömeg a BKV felé naponta átlagosan 30 hibabejelentést küld az egyes járművek klímaberendezéseivel kapcsolatban, így a 4-6-os villamospótlón mért buszokat korábban már többször is bejelentették számukra. A BKV szerint azonban a legtöbb villamospótló autóbusz klímája hibátlanul működik.
Az egyesület szerint a BKV Zrt. folytatja tavalyi gyakorlatát: az utasok panaszait nagyrészt ignorálják, és idén sem végeznek megfelelő karbantartást a járműveken. Ezt nemcsak az utasok, hanem a közlekedési vállalat saját dolgozói, a buszvezetők is elszenvedik, hiszen embertelen körülmények közt kell végezniük a munkájukat.
A Közlekedő Tömeg Egyesület emellett felszólította a BKV-t, hogy haladéktalanul javítsa meg a hibás klímaberendezéssel közlekedő buszokat, hiszen - mint írják - az elkövetkező napokban még nagyobb kánikulára lehet majd számítani.
"Ha minden így folytatódik, Budapest az állandósult, egybefüggő dugók városává válik"
Igaz-e, hogy Budapest szélsőségesen tömegközlekedés-orientált város? Hogyan nem szabad felújítani egy metrót? Megfojtják-e a várost az autósok? Miért verik szét a BKK-t? Többek között erről is kérdeztük Gyöngyösi Mátét, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagját. Milyen közlekedési eszközzel érkezett az interjúra? Biciklivel. Itt parkolok a közelben.
Ötven fok a fülkében
Cikkünk megjelenését követően egy olvasónk küldött egy fotót egy villamos vezetőfülkéjében mért hőmérsékletről. A kép tanulsága szerint közel ötven fokban kénytelenek dolgozni a villamosvezetők is.