"A MÁV 151 év alatt nem tudta elsajátítani az óra működését" - Az elképesztő mértékű vasúti késések ellen tiltakozott a Jobbik

MÁV-sajttáj
Stummer János, Farkas Gergely, Magyar Zoltán, Potocskáné Kőrösi Anita és Bana Tibor a Keleti pályaudvar előtt

"Hiába 151 éves a MÁV, időismeret tekintetében jelenleg egy hatéves, első osztályos kisdiák szintjén áll"

- mondta budapesti sajtótájékoztatóján Magyar Zoltán, a Jobbik országgyűlési képviselője, aki szerint kétségbeejtő, hogy az állami vasúttársaság látszólag képtelen megbirkózni az időmérő eszköz jelentette kihívásokkal.

Elegük lett a MÁV töketlenkedéséből: kártérítést követelnek és petíciót adtak át az utasok

Szerdán délelőtt petíciót nyújtott át a MÁV-nak egy utasküldöttség a vasúttársaság székházánál, az általuk képviselt többezres Facebook-csoport nevében. A csoport tagjai rendszeresen vonattal közlekednek munkahelyükre, és az utóbbi években jelentős minőségromlást tapasztaltak, amiből rettenetesen elegük lett.

"Csak a tavalyi évben 3 és fél évet késtek a szerelvények, ami önmagában egy brutális szám, de ha azt is hozzávesszük a vasutat sújtó többi problémát, akkor kijelenthető, hogy Magyarországon sem európai, sem XXI. századi vasúti tömegközlekedés nem létezik"

- fogalmazott az ellenzéki honatya, aki emlékeztetett, hogy a Fidesz korábbi ígéretei ellenére a vasút átfogó fejlesztése és modernizálása elmaradt, a pályaudvarok, megállók állapota sok esetben életveszélyes.

Külön kitért arra, hogy nem csak az utastájékoztatás kritikán aluli, de a MÁV a saját alkalmazottait sem tudja megfelelő módon információkkal ellátni, így sokszor ők sem tudják, hogy egy-egy helyzetben pontosan mi a teendő.

Magyar Zoltán elárulta: ő is rendszeresen közlekedik vonattal a fővárosba, és a nyári kánikulában nem egyszer tapasztalta, hogy klíma hiányában, vagy a berendezések meghibásodása miatt az utasok közül többen is rosszul lettek, vagy amiatt kellett állnia vonatnak, hogy a szerelvények megfelelően kiszellőzhessenek és "túlélhető legyen az utazás".

A képviselő arra is kitért, hogy a műszaki hibákon túl a tisztaság hiánya is állandó gondot okoz a vasúti kocsikban és az állomásokon egyaránt, ami szerinte szintén nem elfogadható. A probléma okát ő a munkaerőhiányban és a meglévő alkalmazottak megbecsülésének teljes hiányában látja.

Magyar Zoltán elmondta:

az egyre súlyosabb gondok miatt a Jobbik képviselőcsoportja levélben fordul a közlekedéspolitikáért felelős államtitkárhoz, amelyben részletes tájékoztatást kérnek a MÁV állapotáról, azonnali és hatékony válaszlépésekre szólítják föl a kormányt.

Ezen felül az ellenzéki párt a parlament gazdasági bizottságának rendkívüli összehívását is kezdeményezi ebben a témában.

"A magyar tömegközlekedés állapota nagyon távol áll attól, amit az iskolába és munkába járó magyar állampolgárok megérdemelnek, ezért követelünk azonnali és hathatós válaszokat az államtól"

- foglalta össze Magyar Zoltán.

A Keleti pályaudvar előtt megrendezett jelképes tiltakozáson a Jobbik parlamenti frakciójából Magyar Zoltánon kívül Potocskáné Kőrösi Anita, Bana Tibor, Farkas Gergely és Stummer János vettek részt.

"Szálljanak ki a szolgálati autóból, és tapasztalják meg az itt élők problémáit!"

"Értesítjük az utazóközönséget és a vonatra várakozókat, hogy a 7:50 perckor Budapest Nyugati pályaudvarról Monor vasútállomásig közlekedő vonat előreláthatólag tíz percet késik. Kérjük szíves türelmüket és megértésüket!" Ha képes lenne rá, talán még az automata is fásultan tájékoztatná a tisztelt utazóközönséget, itt bizony újabb késés várható. Monor vasútállomás, hétköznap reggel.

 

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Németh Márton

Friss

Médiamentes safe space a Fidesz politikusainak?
A Jobbik viszont elítéli az agressziót.
Stummer János, a párt országos kampányfőnöke értékeli a helyhatósági voksolás eredményét.