Hogyan becsülhetnék a tanárokat a diákok, ha az állam sem becsüli őket?

Hogyan becsülhetnék a tanárokat a diákok, ha az állam sem becsüli őket?

Nem becsülik meg a tanárokat? Miért becsülnék meg, ha azt látják, hogy az állam maga sem becsüli meg őket?

– tette fel a kérdést Sneider Tamás jobbikos parlamenti képviselő Kásler Miklós emberminiszternek, aki már negyedszer nem adott érdemi választ a politikus pedagógusokat és a hazai oktatást érintő kérdéseire.

Sneider úgy látja, hogy a tanárokkal erőszakoskodó diákok tekintélyes része olyan szociokulturális háttérrel rendelkezik, ahol tisztelet a fizikai értelemben véve vett erőnek, illetve az egzisztenciális biztonságnak és önállóságnak jár.

„És ha az erő szempontja polgáriasabb vidékeken kevésbé domináns is, de a másodállást vállaló, ennél fogva agyonterhelt, fáradt, az étkezőbe az otthonról hozott, az iskolai menzánál olcsóbb szendvicseket fogyasztó pedagógusokra a társadalom egyre növekvő része tisztelet helyett egyre inkább együttérző sajnálattal tekint” – véli a politikus.

A képviselő sajnálatosnak tartja, hogy a kormány szerint a pedagógusok nem érdemelnek többet mostani megalázó bérüknél, amely hosszabb távon az egészségük rovására megy. Aminek egyenes következményként a hazai oktatás színvonala fog egyre mélyebbre süllyedni. A politikus ezért megfordította a kérdést és arra kíváncsi, hogy a kormányzat a gyermekek jövőjére miképp tekint, hogy

van-e joguk a magyar diákoknak felkészült, kipihent, nem a létfenntartásért küzdő, hanem a választott hivatásának élő pedagógusokhoz?