A kormány már dolgozik az elektromos rollerek szabályozásán

A kormány már dolgozik az elektromos rollerek szabályozásán

Egész izgalmas kis háború bontakozott ki a fővárosban az elektromos rollerek körül. A tavaly nyár óta bérelhető és bárhol otthagyható közlekedési eszközök nem nyerték el mindenki tetszését, még a célcsoportnak számító fiatalok körében sem. Sőt egyes csoportok egyenesen a Lime-ok likvidálására buzdítanak, így Budapest utcáin sétálva nem meglepő, ha egy rollert sodor el előttünk a Duna, vagy ha némely fán termés helyett a gyűlölt eszköz egyes részeit véljük felfedezni.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kedvenc híd??#usszalgeci #lime #limetemeto #budapest #elektromosroller #birdgraveyard #limegraveyardbudapest

Öld a limeot (@limetemeto) által megosztott bejegyzés,

Mondjuk, ha a szabályosan eljáró rollereseket tekintjük sem sokkal jobb a helyzet. A felhasználók nem éppen törekednek arra, hogy megkönnyítsék a járókelők életét. Sokszor az út közepén, keresztbe állítva, eldöntve hagyják maguk mögött a járgányt, amit aztán a szűk utcákon kerülgethetnek az arra járók. Pedig ha abból indulunk ki, hogy az e-roller az utók és biciklik kiváltására szolgál, egyértelmű lenne, hogy a parkoltatását is azokhoz hasonlóan oldják meg.

Egyes belvárosi kerületek már léptek is a rendezés érdekében. Az V. kerületi önkormányzat tavaly úgy döntött, hogy begyűjti a szabálytalanul széthagyott rollereket, Erzsébetvárosban pedig január végén határoztak arról, hogy talált tárgyként kezelik a járdán parkoló e-rollereket.

A parkolási probléma azonban még csak a kisebbik gond. A konfliktust leginkább az okozza, hogy a 20-25 km/órával közlekedő e-rolleresek a gyalogosok közt száguldoznak, miközben a KRESZ alapján nincs tisztázva, hogy minek is számítanak, és hol közlekedhetnének szabályosan.

A belügyminiszter tavaly novemberi álláspontja szerint semmiképp sem a járdán, gyalogosok között, mivel

„az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni”.

Kérdés azonban, hogy akkor miért nincs szabályozás. Erre lett volna kíváncsi a jobbikos Farkas Gergely is, aki írásbeli kérdéssel fordult a minisztériumhoz, ahonnan azt a választ kapta, hogy az e-rollerekre vonatkozó széles körű szabályozás már napirenden van. Schanda Tamás államtitkár közölte, hogy az előkészítés során az Innovációs és Technológiai Minisztérium egyeztet az érintett szakmai és társadalmi szervezetekkel, hogy az elektromos meghajtású rollerek közúti forgalomba történő részvételére vonatkozó szabályozás teljeskörű legyen.

Remélhetőleg az egyeztetések még a turistaszezon beköszönte előtt lezajlanak. Az e-rollereket ugyanis jellemzően nem a helyiek, hanem a turisták veszik igénybe a gyaloglás és tömegközlekedés kiváltására.