Másfél év alatt sem végzett a Versenyhivatal az Ékszer TV-vel szembeni eljárással

Ékszer TV

2018 szeptembere óta zajlik versenyfelügyeleti eljárás az ATV-n látható Ékszer TV nevű műsor kiadójával szemben a Gazdasági Versenyhivatalnál, de ennek a mai napig nincs eredménye – tudta meg az Alfahír a GVH-tól.

Lapunk még ugyancsak 2018 szeptemberében írt leleplező cikket arról, milyen tényszerű hazugságokat tapasztaltunk az ATV-n napi rendszerességgel órákon át látható műsorban, ami kifejezetten az idős embereket célozza meg.

Többek között egy angliai szemétégetőről készült képre mondták azt, hogy az az általuk vagyonokért kínált multivitamin gyára, pár egyszerű külföldi illusztrációs fotóról pedig azt állították, az azokon látható idős házaspár olyan magyarokat ábrázol, akik az ő elégedett vásárlóik, sőt, név szerint is ismerik őket. Természetesen a legnagyobb előadásuk továbbra is a pápai áldással hirdetett nyaklánc volt, aminek kereskedelmi jogaiért nekik egyenesen a bíborosokkal kellett tárgyalniuk.

A csúsztatások és valótlan állítások, a durva manipulációk epizódonként is olyan mennyiséget tesznek ki, amiről nem cikket, hanem tanulmányt lehetne írni.

Mivel az Ékszer TV napjainkig zavartalanul működik, a műsorvezetők elképesztően etikátlan magatartása pedig egy cseppet sem javult az elmúlt években, megkérdeztük a Gazdasági Versenyhivatalt a 2018-ban indult eljárással kapcsolatban. Ez egész pontosan a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indult, válaszukból pedig tudjuk, hogy a versenyfelügyeleti eljárás

„jelenleg is folyamatban van, nem tudunk még beszámolni az eredményéről.”

Annyit azért elárultak, hogy a vizsgált magatartások részben azonosak azokkal, amiket friss megkeresésünkben a napjainkban aktuális példák közül emeltünk ki. Magyarul ez azt jelenti, hogy a műsorban évek óta pontosan ugyanazt és ugyanúgy művelik, mint korábban – és egyetlen hatóság sincs, ami megállította volna a visszaéléseket, az ATV vezetésének pedig a műsoridő után kapott reklámbevételek fordítják el a fejét arról, ami a képernyőn zajlik.

Koronavírus: ismeretlen kézfertőtlenítő, 60 ezer helyett most akciós

Az idős emberekre különösen veszélyes koronavírus-járvány miatt az Ékszer TV-n az utóbbi napokban 59.899 forintért kezdtek hirdetni 3 flakon kézfertőtlenítőt. Ennek az árát a hatás kedvéért 11.970 forintra csökkentették (persze a webshopjukban eleve ennyibe kerül). Maga a termék ismeretlen, az interneten sem fellelhető. Hatásfoka megkérdőjelezhető, noha ára a prémium gyártók termékeivel vetekszik, amihez elég nagy bátorság kell.

Aztán másnap egy nyomógombos, időseknek szánt mobiltelefonról állították azt, hogy több mint 100 ezer forint az eredeti ára, de ők végül 20 ezer körül kínálták, hiszen ők ilyen nagylelkűek, segíteni szeretnének. A boltokban 6-8 ezerbe kerül ugyanez a készülék, és már az is csoda, hogy egyáltalán lenyomozható Blaupunkt termék volt, nem valami eBay-es kínai csoda.

Lehet azt mondani, hogy "aki ennyire hülye az meg is érdemli", az olvasói visszajelzések nagyjából 90 százaléka erre a következtetésre jut. Tévesen. Mert egy jól működő, az állampolgáraiért felelősséggel tartozó jogállamban egyetlen kiszolgáltatott, a modern marketingstratégiákat nem ismerő, esetleg enyhe vagy súlyosabb fokú demenciával küzdő, a maradék egészségi állapotát pánikszerűen féltő idős ember pofátlan lehúzásából sem lehet üzletet csinálni.

Az Ékszer TV-t működtető, továbbra is eljárás alatt álló Emporia Style Kft. a cégadatbázisban fellelhető hiteles pénzügyi adatok szerint legutóbb 6,1 milliárd forintos éves nettó árbevételt könyvelt el.