A válság alatt is hirdetési pénzzel tömi a kormány a fideszes sajtót

A válság alatt is hirdetési pénzzel tömi a kormány a fideszes sajtót

Mennyi adófizetői forint látja kárát a vírushelyzettel kapcsolatos kormányzati propagandának? – kérdezte Jakab Péter, a Jobbik elnöke Orbán Viktor miniszterelnököt a parlament honlapján olvasható írásbeli kérdés szerint.

Az ellenzéki párt vezetője megdöbbentőnek nevezte, hogy míg a koronavírus-világjárvány közepette a védekezésre különféle megszorításokon keresztül gyűjt forrásokat a kormány, a munkáltatók és több százezer, munkáját vesztett ember helyzete pedig kilátástalan,

a különböző online és egyéb hagyományos hirdetési felületeken propaganda hadjáratot folytatnak, ami nyilvánvalóan rengeteg pénzbe kerül.

Orbán Viktornak arra kell választ adnia, hogy ezekre a kampányokra mennyi közpénzt fordítanak, tételesen mely hirdetési felületeken mekkora összegből hirdettek, kiknek adtak megrendelést ezekre és milyen eljárás szerint választották ki őket.

Jakab Péter kérdése mögött az a régóta ismert tény állhat, hogy a kormány a hozzá köthető több száz különböző sajtótermék fenntartásának érdekében milliárdos értékben bérel hirdetési felületeket.

Ezeken jelennek meg a különböző kormányzati intézkedések reklámjai, de hasonló módszerrel jutnak közpénzhez a fideszes sajtótermékek az olyan állami nagyvállalatok hirdetéseivel is, melyek marketingszakmai alapon aligha érdekeltek egy-egy reklámfelület megvásárlásában.

Az Európai Uniónak való üzengetések, a bevándorlásról szóló kampányok, vagy egyes politikai intézkedések népszerűsítésének helyét most átvették a koronavírussal kapcsolatos tájékoztatások, de közben a rendszer lényege változatlan maradt, a hirdetések a kormánypárti irányítás alatt álló sajtótermékek burkolt állami finanszírozásaként jelennek meg.