A vitaminok az egészséges immunrendszer támogatói (x)

illusztráció
illusztráció

Az immunrendszer, mint az emberi szervezet fő védelmi szerve, ahhoz, hogy védőpajzs szerepét elláthassa, folyamatosan erősítésre szorul. Ennek több módja lehetséges: a megfelelő táplálkozás, rendszeres mozgás a friss levegőn, pozitív életszemlélet.

Szerencsés esetben kiegyensúlyozott étrenddel a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek bevitele megtörténik. Adódhatnak betegségből vagy stresszes élethelyzetből adódóan, amikor szükség van ezek pótlására. Nézzük a legfontosabb vitaminokat, amik ilyenkor segíthetnek. 

Tavaszi fáradtság legyőzése multivitaminokkal

A multivitaminok több alapvető, a szervezet működéséhez szükséges vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaznak. 

A JutaVit felnőttek számára javasolt multivitaminja egy komplex étrend-kiegészítő termék, mely a fentieken túl koenzim Q10-et, kolint és inozitolt is tartalmaz. Az alap összetevők, mint a C-, B6-, B12- és E-vitamin biztosítja a sejtek számára a kedvezőtlen külső hatások elleni védelmet. 

A kalciummal a csontozat erősíthető, a D-vitamin a kalcium és a foszfor felszívódását segíti. A folsav és a vas a vérképzést támogatja, és túlzott fáradékonyság esetén is szükség lehet a vas pótlására. Fontos odafigyelni a szervezet részéről érkező tünetekre, amelyek mindig árulkodnak a szervezet vitamintartalékainak hiányos állapotáról. 

D3-vitamin és a Nap összefüggései

D-vitamin többféle módon pótolható, a D2 főképp növényi, míg a D3 állati eredetű nyomelem formájában kerülhet a táplálkozással a szervezetbe. Azok, akik természetes módon szeretnék biztosítani a D-vitamint, étkezésük során fogyasszanak minél több tengeri halat, tojást, tejet és májat. Étrend-kiegészítő formában felnőttek számára napi 4000 NE mennyiségben ajánlott a D-vitamin pótlása.

A D3-vitamin a napfény UV-B sugarain keresztül is képződik a bőrünkben, emiatt tanácsos mindennap valamennyi időt a szabadban tartózkodni. Odafigyelve természetesen a káros sugárzási időszakokra, amikor kerülni kell a tűző napfényt. Emiatt főképp a reggeli és a késő délutáni órákra érdemes időzíteni a kint tartózkodást.

Magnéziummal az idegrendszer szolgálatában

A magnézium az idegrendszer és az izmok egészséges állapotának fenntartásához szükséges. Ez a szerves anyag támogatja a megfelelő anyagcsere-folyamatokat és a vérnyomás szabályozását is. 

Sok betegség előidézője a pszichikai nyomás és a rendszeres stressz. A magnézium a B6-vitaminnal együtt a stresszoldásban és az idegrendszer harmonikus működésében nyújt segítséget. A JutaVit szerves magnéziuma a könnyen felszívódó magnézium-citrátnak köszönhetően kiválóan hasznosuló ásványi anyag. Ezzel nagyban támogatva az egészséges idegrendszert, amelyre az immunrendszer megfelelő működéséhez is nagy szükség van. 

 

Legolvasottabb híreink