A Jobbik a gyermekek védelme érdekében betiltaná az interneten terjedő uszító politikai tartalmakat

A Jobbik a gyermekek védelme érdekében betiltaná az interneten terjedő uszító politikai tartalmakat

Van egy új, eléggé taszító jelenség a közösségi médiában: a videómegosztó portálokon a tartalmak előtt megjelenik egy kéretlen fizetett hirdetés arról, hogy Karácsony Gergely hány százalékban Gyurcsány Ferenc, és ezt a reklámot még csak tovább sem lehet pörgetni. 

A legrosszabb, hogy ez a fideszes politikai hirdetés megjelenik a kiskorúaknak szánt tartalmak előtt is. 

Ennek vethet véget az a jobbikos határozati javaslat, ami

a gyermekek védelme érdekében betiltaná az interneten terjedő uszító politikai tartalmakat. 

Ha a Parlament elfogadná, akkor a Rig Lajos által jegyzett beadvány értelmében az Országgyűlés felkérné a Kormányt, hogy terjesszen elő egy olyan törvényjavaslatot, amely megtiltja az uszító és gyűlöletkeltő politikai lejárató reklámok közzétételét az interneten elérhető gyermekműsorok és gyermekvideók lejátszása közben.

A jobbikos politikus indoklásában arra is figyelmeztet, egyre több szülő panaszkodik, hogy már alsós gyermekek „gyurcsányoznak”, „karácsonyoznak”, és úgy fújják kívülről a kormánypropagandát, mint a szorzótáblát.

Rig Lajos aláhúzza, az államnak az Alaptörvényből levezethető kötelezettsége, hogy olyan jogszabályi környezetet és intézményrendszert megalapozó szabályokat alakítson ki, amelyek garantálják a gyermekek testi, szellemi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges védelmet.

"Ha már a Fidesznek annyira fontosak a családok, a gyermekek és az ő védelmük, akkor tegye meg a szükséges lépéseket az uszító reklámok betiltása érdekében, ugyanis a gyűlöletkeltés és kormánypropaganda rendkívül káros a gyermekeink lelki fejlődésére!"

- szögezte le. 

A Fidesz nem aprózza el: egymillió forintért hirdet Facebook-posztonként

Ahogyan azt a múlt héten megírtuk, a kormány kommunikációs guruinak egyik legújabb projektje, hogy milliókból kiképzett jobboldali véleményvezérekkel akarják teleszórni az online médiateret. Ezt a műveletet a Megafon Központ igyekszik elvégezni, aki Rákay Philip, Bohár Dániel, Bayer Zsolt, illetve Filep Dávidból is profi "kormánypárti influenszert" akar képezni, utóbbit A kopasz oszt néven futtatják.

Jogosan merül föl, hogyan jelenhetnek meg ezek a fizetett, uszító és gyűlöletkeltő politikai lejárató reklámok. A válasz az, hogy

a Fidesz kijátszhatta a Google és a YouTube hirdetési rendszerét, ugyanis a Google szabályzata világosan leszögezi: politikai tartalmak csak adott felhasználói preferenciák és paraméterek, vagy politikai témájú tartalmak alatt jelennek meg.

Másrészt ezek a videók nem nyilvánosak, nem tartalmaztak megjelölést a szponzorral kapcsolatban, emiatt jelenteni se lehetett őket, s mivel nem politikai reklámként kerültek bejegyzésre, tartalmi megkötés nélkül tudták futtatni ezeket, így bármilyen témában, korcsoportban indított valaki videót, ezeket kapta nyitásként. Ez csak a Gyurcsány Show videó esetében mintegy 1 millió megtekintést hozott nekik.