A Fidesz nem aprózza el: egymillió forintért hirdet Facebook-posztonként

A Fidesz nem aprózza el: egymillió forintért hirdet Facebook-posztonként

Ahogyan azt a múlt héten megírtuk, a kormány kommunikációs guruinak egyik legújabb projektje, hogy milliókból kiképzett jobboldali véleményvezérekkel akarják teleszórni az online médiateret. Ezt a műveletet a Megafon Központ igyekszik elvégezni, aki Rákay Philip, Bohár Dániel, Bayer Zsolt, illetve Filep Dávidból is profi "kormánypárti influenszert" akar képezni, utóbbit A kopasz oszt néven futtatják. Mint kiderült, ehhez rendesen a zsebükbe nyúlnak, ha hirdetésekről van szó: "A kopasz" Jakab Péter lejáratására készített rövid videójának hirdetésére elképesztően sokat, 1,7 millió forintot költöttek. Sőt: nemcsak egy-egy posztot hirdetnek meg, hanem alapjáraton is nagyon tolják a kopasz oldalát: március 30. és április 5. között majdnem másfél milliót költöttek rá.

Hiába a pénz, paripa, fegyver, a Megafon egyelőre nem állítja meg a „balliberális gőzhengert"

Úgy tűnik, "A kopasz" heti egymilliós hirdetési költéssel is hiába oszt, alig érdekel valakit, pedig a Megafon Központ támogatottjaként Filep Dávidból is profi "jobboldali influenszert" akarnak képezni. Abban, hogy az Orbán-kormány aktuális üzeneteinek eljuttatásához egy akkurátusan, temérdek pénzből kiépített, professzionálisan működő propagandagyár áll rendelkezésére, semmi újdonság nincsen.

A kopasz mellett azonban a "patrióta influenszer" Rákay Philipre se sajnálják a forintokat: a Telex szerint 1 millió forinttal támogatták meg az egyik videóját, amiben Karácsony Gergelyt gyalázta. Ami még érdekes, hogy az Elég nevezetű, Fideszt támogató Facebook-oldal április 8-a és április 11-e között futott gyurcsányozós videóját egy ismeretlen magánszemély több mint egymilllió forinttal szponzorálta meg. Az oldalról egyébként amelyről egyébként januárban derült ki, hogy a Fidesz központi e-mail címe áll.

Ha már a Fidesznél tartunk: megnéztük, a kormánypárt Facebook-oldalának esetében mit találunk a Hirdetéstárban. Az oldal összességében társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról szóló hirdetésekre 2019. április 15. és 2021. április 12. között

közel 127 millió forintot költött. 

Az adatok alapján csak az elmúlt egy héten (április 6. és április 12.) 3 686 354 forintot fordítottak ugyanerre a célra.

Jelenleg egyetlen hirdetésük sem fut, az inaktívak között ugyanakkor azt látjuk, hogy

a "Brüsszel elhibázta a vakcinabeszerezést" című posztjukat kétszer is meghirdették: egyszer egy kétnapos hirdetési kampányra 500-600 ezer forintot költöttek, majd a hirdetést meghosszabbítva már 1 milliót.

A 65 év fölöttiek oltásával kapcsolatos, március 27- 29 között futott hirdetésre szintén 1 milliót szántak.

Mint látható, a Fidesz nagyon belehúzott és lassan, de biztosan ráfordul a 2022-es országgyűlési választási kampányra, ami minden bizonnyal rendkívül visszataszító lesz, tekintve, hogy a kormánypropaganda jelenleg is a valóságot meghamisítva, aljas módon oltásellenességgel vádolja az ellenzéket.