A Közgép fejezi be az elkerülőt

Igaz, ez már tavaly eldőlt, mégis szinte már furcsa leírnunk. Simicskáék 1,344 milliárd forintért vállalták a munkát.

Megtörtént a munkaterület átadása, a héten pedig megkezdődik az állapotfelmérés a 61-es főút Nagykanizsát elkerülő szakaszán, amelynek építési munkáit öt évvel ezelőtt hagyta félbe az akkori kivitelező.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője az MTI kérdésére hétfőn közölte: a NIF múlt csütörtökön átadta a munkaterületet a közbeszerzésen nyertes Közgép Zrt.-nek. A vállalkozó a héten megkezdi a szakasz állapotfelmérését.
    
A kivitelezési munkák a területen bozótirtással és humuszolással kezdődnek, majd megtörténik az alap aszfaltréteg visszamarása. Az útszakaszon folyó munkálatok miatt áprilisban még nem várható forgalomterelés - jelezte a kommunikációs vezető.
    
Korábbi tájékoztatása szerint a nettó 1,344 milliárd forintért vállalt befejezési munkálatok az év végére lezárulhatnak.
    
A beruházás jelenleg 60 százalékos készültségen áll. A kivitelezőnek a Csónakázó-tónál ki kell még alakítania egy körforgalmú csomópontot, illetve ki kell építenie egy 300 méter hosszú új bekötőutat is a régi 61-es és az új nyomvonala között. A nyertes vállalkozónak a teljes nyomvonalon el kell készítenie az útburkolatot, kihelyezni a forgalomtechnikai eszközöket, a szalagkorlátokat, továbbá a növénytelepítés is a feladatai közé tartozik.
    
Az elkerülő út az M7-es autópályát a Kaposvár felől érkező 61-es főúttal köti össze Nagykanizsától délkeletre. A kétszer egysávos, közel 3,3 kilométer hosszú út építésére kiírt közbeszerzési eljárást eredetileg az ENV 61 Konzorcium nyerte el, amelyet az Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. vezetett, tagja pedig a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. volt.
    
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként nyert támogatást. A 3,6 milliárd forintos beruházás 15 százalékát az operatív programon belüli hazai forrásból fedezték, 85 százaléka pedig európai uniós támogatás volt.
    
A munkálatok 2009-ben kezdődtek el, de 2010 őszén leálltak. Addig a nyomvonal kialakítása, részben aszfaltozása, valamint a vasutat keresztező híd zsaluzata és szerkezetének egy része készült el.
   
Az eredeti befejezési határidő 2010 októbere lett volna. Időközben azonban a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. csődvédelmet kért, a munkát befejezni hivatott Euroaszfalttal pedig 2013-ban szerződést bontott a NIF. A beruházó által ezt követően kiírt közbeszerzési eljárások közül az első kettő eredménytelen volt, majd a 2014-ben közzétett harmadik esetében a hat érvényes ajánlattevő közül a Közgép Zrt.-t hirdették ki nyertesnek.

Ilyen is van.