Az MSZOE azt firtatja, hogy
"miért tűrik a gyermekeik taníttatásáért alkotmányosan felelős szülők, hogy a magyar oktatási rendszer nem készíti fel a tanulókat az OECD országok többségéhez hasonló színvonalon a felnőtt életre? Miért bíznak a szülők az iskolában, hogy ott a munkaerőpiacon eladható tudást szerezhetnek gyermekeik, ha a nemzetközi mérések eredménye ennek az ellenkezőjét mutatják?"
Az Egyesület álláspontja szerint a nemzetközi kudarcért azok a pedagógusok a felelősek, "akik nem tudják megtanítani gyermekeinket írni, olvasni, számolni a 8. évfolyam végére."
Közlemény emlékeztet arra, hogy 2016 a siker éve volt a pedagógusok érdekvédelmi szervezetei számára, hiszen "sorozatos" béremelés volt, korlátozták a tanfelügyeletet, megszüntették a KLIK-et, és növelték az iskolaigazgatók hatáskörét. Mindent elértek, amit akartak - fogalmaznak, hozzátéve: hogy eközben pedig a szülők kénytelenek fizetni a magántanárokat, és feltölteni az iskolai alapítványokat az adójuk 1 százalékával.
Mivel véleményük szerint a bér emelése és az iskolaigazgatók hatáskörének növelése nem emeli az oktatás színvonalát, a nemzeti alaptanterv felülvizsgálatáig nincs értelme az alkalmazásképes tudást mérő nemzetközi vizsgálatokban részt venni.
"Ezért az MSZOE javasolja a PISA mérésekben való részvétel azonnali felfüggesztését"
- szögezik le.
Amint arról beszámoltunk, a 2015-ös PISA-tesztek szerint a magyar fiatalok szövegértésből és természettudományi ismeretekből is csúnyán visszaestek, és csak matematikából tudták megtartani korábbi eredményüket. Ennek következtében félő, hogy a ma tizenöt évesek negyede soha nem fog rendes munkát találni Magyarországon.