Jócskán a május 31-i határidő után, ma közzétette 2023-as pénzügyi beszámolóját a New Land Media – számolt be a 24.hu.
Az állami kommunikációs megrendeléseket gyakorlatilag egyeduralkodóként elnyerő Balásy-cég tavaly 78,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, ami ugyan nagyjából 200 millióval kevesebb a 2022-es bevételnél, a nyereség viszont szépen hízott.
A portál azt írja, a május végén megtartott taggyűlés határozata szerint
a New Land Media 9,537 milliárdos adózott eredménnyel zárta a 2023-as évet, amiből 9,5 milliárdot vett ki osztalék formájában.
A brutálisan magas eredmények annak fényében nem meglepőek, hogy Balásy Gyula cégcsoportjába tartozó Lounge Design Kft. és a rendezvényszervező Lounge Event Kft.-től a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül rendelik meg a különböző munkákat a minisztériumok, állami tulajdonú cégek, valamint költségvetési háttérintézmények.
Az elmúlt nyolc évben propagandára költött 1360 milliárdból jócskán kaszáltak Balásy Gyula cégei
Mint arról korábban beszámoltunk, Balásy Gyula Fidesz-közeli médiavállalkozó szinte kivétel nélkül viszi a kormánypropagandára kiírt közbeszerzéseket. Most látszatnyomozás folyik a cégeinél.
A bűncselekmény gyanúja egy a Szabad Európa oldalán megjelent cikk alapján merült fel, amiben leírják, milyen módszereket alkalmaznak és hogyan trükköznek Balásy Gyula cégeinél, melybe olyan NER-es médiavállalatok tartoznak, mint a New Land Mediával és a Lounge Design Kft.
(Címlapkép: A Fidesz választási plakátja a Váci úton 2024. június 6-án. MTI/Koszticsák Szilárd)