Még honlapja sincs a hivatalnak, amely 35 évre koncesszióba adná a magyar gyorsforgalmi úthálózatot

Még honlapja sincs a hivatalnak, amely 35 évre koncesszióba adná a magyar gyorsforgalmi úthálózatot

Fantomhivatalnak nevezte a Népszava által megkérdezett közbeszerzési szakértő a magyar gyorsforgalmi úthálózat koncessziós jogát értékesíteni kívánó Nemzeti Koncessziós Irodát (NKI). Mint rámutat, a szervezetnek még honlapja sincs, így elérni sem egyszerű őket.

Az NKI-t tavaly alapította a Rogán Antal propagandaminiszter által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda. Mint arról lapunk is beszámolt, több mint 2000 kilométernyi magyar gyorsforgalmi úthálózatot kívánnak koncesszióba adni, mégpedig 35 évre.

Viszik az utat is: 35 évre magánkézbe szerveznének 2000 kilométernyi magyar gyorsforgalmi útszakaszt

Igencsak érdekes felhívás jelent meg hétfő reggel az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében - szúrta ki a 24.hu. A kaszinókoncessziókat is kezelő Nemzeti Koncessziós Iroda által közzétett felhívás szerint közel 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adnának koncesszióba.

A koncesszió nyertese köteles lesz gondoskodni az úthálózat működtetéséről, karbantartásáról, fejlesztéséről, cserébe viszont ő zsebelheti be a bevételeket is.

A parlamentben hétfőn szóba is került az ügy, az ellenzék szerint a Szijjártó Pétert luxusjachtoztató Szijj László lehet a koncesszió nyertese, ám Gulyás Gergely azt mondta, „aligha van Magyarországon egy olyan cég, amely ilyen nagyságrendű feladatokat vállalni tudna”. Más hírek szerint pedig kínai cégé lehet a koncesszió (Montenegróban is a távol-keleti állam épít autópályát, ami miatt fáj is a nyugat-balkáni állam feje), ám a közbeszerzési szakértő arra mutatott rá, egyelőre nincs olyan kormányközi megállapodás, ami lehetővé tenné a kínaiak koncessziós szerződtetését.