Ilyen volt belülről a Nagy Futam: F1-esek az Andrássyn

Egy igazi motorsport esemény.

Ahogy arról már beszámoltunk, megnéztük a még csak kiállított versenyautókat a Városháza Parkban, tegnap viszont már mozgásban is láthattuk őket.

Megnéztük: ezekkel a versenyautókkal fognak száguldozni holnap Budapest belvárosában

Formula-1A Formula-1-es világbajnokság ismét magas szinten képviselteti magát az eseményen. Valtteri Bottas révén egy friss futamgyőztes érkezik hazánkba, hogy a világbajnok Mercedes volánja mögé üljön. A Red Bull két autót is hozott, a pilóta a többszörös futamgyőztes Daniel Ricciardo lesz. Ezúttal egy 1995-ös Saubert is megcsodálhatunk Karl Wendlingerrel a volán mögött.

Az esemény egy sajtótájékoztatóval indult, melyen részt vett a DTM-ből érkezett Nico Müller, Robert Wickens és Timo Glock. Természetesen a két Formula-1-es pilótától is lehetett kérdezni, Valtteri Bottastól és Daniel Ricciardotól. A WTCC-t Michelisz Norbert képviselte.

Az eseményt Szujó Zoltán moderálta, először a versenyzők aktuális futama volt a téma. Bottas érthetően boldog volt, hiszen vasárnap szerezte élete első futamgyőzelmét a Formula-1-ben, míg Ricciardo kevésbé, ő fékhiba miatt kényszerült kiállni. Michelisz pedig egy ütközéssel veszítette el az első helyet a WTCC monzai futamán.

A beszélgetés szomorúbb része volt, mikor megemlékeztek a Formula-1 23 évvel ezelőtti legsötétebb hétvégéjéről, mikor Rubens Barichello óriási balesetet szenvedett, majd Roland Ratzenberger és Ayrton Senna életét veszítette.

Szóba került a szimulátorozás is, ahol kiderült, hogy Michelisz Norbi még mindig szeret játszani, míg az F1-esek inkább a saját csapatuk profi szimulátorát nyüstölik, bár ez inkább munka, mint szórakozás. Ricciardo viccesen hozzáfűzte, hogy csapattársa Max Verstappen állandóan nyomja a Fifát, "ebből is látszik, hogy még nincs húsz éves". Timo Glock külön kiemelte, hogy mennyire profi módon szervezik meg évről-évre a Nagy Futamot hazánkban.

A bemutató

Daniel Ricciardo eleinte óvatos duhaj volt, míg Valtteri Bottas rögtön a közepébe vágott a gumifüstölésnek. Érdekes volt összehasonlítani, hogy a 2011-ben világbajnok Red Bull V8-as motorja mennyivel hangosabb, mint a 2014-ben győztes Mercedes V6-os hibrid turbója. Fontos kiemelni, hogy két világbajnok konstrukciót láthattunk Budapest szívében, a számos más utcai- és versenyautón kívül. Az eseményre 250 ezer néző látogatott ki.